Meta Platforms залага, че автоматизацията е бъдещето на рекламата, пише The Wall Street Journal. Компанията си е поставила за цел до края на следващата година да създаде възможност брандовете да създават и таргетират реклами, използвайки изкуствен интелект (AI), твърдят източници, запознати с въпроса.
Рекламната платформа на Meta вече предлага някои AI инструменти, които могат да генерират вариации на съществуващи реклами и да правят малки промени в тях, преди да насочат рекламите към потребителите във Facebook и Instagram. Сега компанията иска да помогне на брандовете да създават концепции за реклама от нулата.
Рекламата, зад която стои изкуствен интелект, е част от по-голямата визия на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг за развитието на компанията му. Рекламата съставлява значителна част от бизнеса на Meta. Тя донесе 97% от приходите ѝ за 2024 г. Освен това финансира нейните инвестиции за милиарди долари в AI чипове и центрове за данни, както и за обучение на AI модели.
Използвайки рекламните инструменти, разработвани от Meta, една марка може да представи изображение на продукта, който иска да промотира, заедно с цел за бюджета, а изкуственият интелект би могул да създаде цялата реклама, включително изображения, видео и текст. След това системата ще решава към кои потребители на Instagram и Facebook да я насочи и ще предлага бюджета, на който се е спряла, допълват източниците.
Освен това Meta планира да позволи на рекламодателите да персонализират своите реклами, като използват AI, така че потребителите да виждат различни версии на една и съща реклама в реално време, въз основа на фактори като геолокация.
Човек, на когото се показва реклама за кола на заснежено място например, може да види колата да се изкачва по планина, докато човек, който попада на реклама за същата кола в градска зона, би я видял да се движи по градска улица.
Все по-усъвършенстваните инструменти с изкуствен интелект започват да позволяват на бизнеса да създава пълноценни фото- и видео реклами, без да се налага да харчи пари и да наема продуцентски екипи. На годишната си конференция за разработчици миналата година Google пусна нова версия на своя инструмент за генериране на видеоклипове, наречен Veo, който позволява на хората да създават кратки видеоклипове от текстова заявка.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа