IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Airbnb разочарова с прогнозата за приходите си заради по-слабо търсене на пътувания

Компанията ще обяви подробности около нов бизнес извън настаняванията на събитие на 13 май

09:10 | 02.05.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Платформата за краткосрочни наеми Airbnb прогнозира приходи за второто тримесечие значително под очакванията на Wall Street и сигнализира за забавяне на търсенето в САЩ, тъй като несигурната търговска политика засяга нагласите на потребителите и предизвиква притеснения за растежа, предава Ройтерс.

Книжата на компанията поевтиняха с над 6% в следборсовата търговия в четвъртък. От началото на годината цената им е намаляла с около 7%.

Airbnb очаква приходите през второто тримесечие да бъдат между 2,99 млрд. и 3,05 млрд. долара, докато анализатори прогнозираха приходи от 3,04 млрд. долара, по данни, събрани от LSEG.

През последните два месеца Delta Airlines предупреди, че търсенето на пътувания „до голяма степен е в застой“, а операторът на хотели Hilton съобщи, че туристите са възприели изчаквателен подход в условията на повторно въвеждане-повторна отмяна на митата на президента Доналд Тръмп.

Главният финансов директор на Airbnb Ели Мерц заяви при представянето на отчета на компанията, че гостите резервират пътувания по-близо до датата на регистриране, което показва, че прозорецът на резервациите става по-кратък.

Това е броят на дните между датата на резервацията и действителното пристигане и по-кратките прозорци за резервация показват засилена несигурност на потребителите и предпазливост към разходите за пътувания.

Нощувките и преживяванията, резервирани през първото тримесечие, са нараснали с 8% до 143,1 млн.  в световен мащаб. Ако се изключи Северна Америка, резервациите са се увеличили с 11% на годишна база.

САЩ съставляват голямото мнозинство от бизнеса в Северна Америка на базираната в Сан Франциско компания, като допринасят за около 30% от резервираните нощувки на платформата ѝ.

Airbnb съобщи, че очаква средният приход от наем от заета стая на ден да остане непроменен през второто тримесечие, а маржът на основната печалба да поеме леко надолу спрямо година по-рано.

Тя очаква също по-умерен растеж на годишна база на резервираните нощувки през това тримесечие спрямо първото.

Общите приходи за първото тримесечие са се повишили с 6% до 2,27 млрд. долара спрямо очакванията на анализаторите за 2,26 млрд. долара.

Но нетната печалба е намаляла с 41,7% до 154 млн. долара поради по-големия брой служители, отписвания на някои минали инвестиции в частни компании и по-ниски приходи от лихви.

Airbnb, която е специализирана в споделените жилища и ваканционните имоти под наем, съобщи също, че ще сподели повече подробности около усилията си да разшири бизнеса отвъд настаняванията на събитие на 13 май, предава Bloomberg. Тези нови вертикали, включително услуги за гостите и подобрено предлагане на преживявания, ще помогнат за добавянето на 1 млрд. долара или повече към годишните приходи, счита главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески.

Компанията уведоми инвеститори през февруари, че планира да инвестира 200 млн. - 250 млн. долара в създаването и разширяването на нови бизнеси. В резултат на това маркетинговите разходи се очаква да нараснат по-бързо от приходите през второто тримесечие, съобщи Airbnb. Последиците от тези инвестиции върху маржовете на печалбата ще бъдат по-изразени през второто полугодие на тези година, допълни компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:10 | 02.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още