IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Градус“: Започваме обратното изкупуване на 16 януари

Подписахме договор и с маркет мейкър, който ще започне да осигурява ликвидност от същата дата, коментира Георги Бабев, изпълнителен директор

10:00 | 13.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Георги Бабев. Снимка: „Градус“
Георги Бабев. Снимка: „Градус“

Изпълнителният директор на „Градус“ АД Георги Бабев разказва за промените в ръководството на дружеството, визията за оперативната дейност на групата и приоритетите на новото управление.

Г-н Бабев, от ключовите промени в ръководството на „Градус“ на проведеното извънредно Общо събрание на акционерите миналата година са минали едва няколко дни. Преди това беше съобщено за сериозни промени в начина на управление на дружеството и приоритетите на групата. След като те са факт, какви са следващите стъпки?

- Тези няколко дни бяха достатъчни на новия Съвет на директорите да предприеме  действия по ключовите приоритети, които бяха обявени преди събранието. На 16.01.2023 година стартираме обратното изкупуване на акции. „Първа финансова брокерска къща“ е избраният посредник, през който компанията ще изкупи гласуваните на ОСА акции. Към момента имаме мандат за изкупуване на до 3% от акциите на дружеството, което е над 7 милиона броя. Имайки предвид фактът, че по наше мнение акцията ни е значително подценена, този лимит може да бъде увеличен след време до достигане на законовия от 10% от капитала.

Георги Бабев, „Градус“

Георги Бабев е завършил специалност „Международни финанси и търговия“ в University of Portsmouth и притежава MBA от University of Wales Institute Cardiff. Инвестиционната общност го познава като портфолио мениджър, част от екипа на ПОД „Алианц България“.

През 2017 г. поема длъжността финансов директор в групата на „Градус“ АД, а малко по-късно става и член на Съвета на директорите на дружеството.

През 2023 г. е избран за изпълнителен директор на „Градус“ АД.

Какви са следващите стъпки, които ще предприемете?

- Освен обратното изкупуване, на първото заседание бе взето решение за избор на маркет мейкър, което е от изключителна важност за подобряване ликвидността на акцията. Процедурата стартира също от 16-ти януари. Знаем, че основен проблем на големите инвеститори е ликвидността на Българска фондова борса, но без положени усилия от всички този проблем няма да бъде решен. Нужни са действия, които включват всички участници на пазара, Българска фондова борса, Комисия за финансов надзор, емитенти, инвеститори и най-вече държавата, която със законови промени да повлияе позитивно на фондовата борса. Бих искал да поздравя ръководствата на Българска фондова борса и регулатора, които направиха доста в последните няколко години и това се отрази позитивно на пазара, който почти 15 години беше с влошаващи се резултати от гледна точка на обем сделки, ликвидност и най-вече доверие!

Промените в мениджмънта на дъщерните дружества за кога са планирани?

- Някои от тях вече са факт. В групата има уникални професионалисти, които са били част ядрото на компанията дълги години. Смятаме, че тези хора са напълно подготвени за поемане на управленски функции в сформирания Мениджърския съвет и като управители на дъщерните дружества. Съставът на Мениджърския съвет: Красимира Киркова, Стойка Денчева, Георги Дюлгяров, Мартин Димитров и Радка Пенева, вече е гласуван. Всички те са се доказали със своя професионализъм и лоялност.

Каква е визията ви относно оперативната дейност на групата? Ще има ли нововъведения, промяна на стратегическите цели на дружеството?

- Със сигурност ще трябва да бъдат взети спешни и неотложни решения в краткосрочен план. Направихме доста детайлен анализ на дейностите, в които групата оперира. Пазарът се променя, не само в България, но и в хранително-вкусовата промишленост в цял свят. Средата е изключително динамична. Инфлацията, покупателната способност на населението и вкусовите навици се променят с бързи темпове. Преди години е било взето решение за експанзия на групата в сегмент „Колбаси“. По това време този сегмент беше с голям потенциал, но с времето средата се промени. Разходите за производството на тези продукти като енергия, труд, суровини се повишиха значително. Маржовете се свиха поради факта, че себестойността на готовия продукт стана твърде висока. Позитивното в случая е, че голяма част от направените инвестиции ще можем да пренасочим за производство на други продукти, за които ни е необходим допълнителен капацитет. В сегмент „Колбаси“ ще се съсредоточим в тези от пилешко месо, където сме лидер в България.

Какви са главните приоритети за новото управление на дружеството?

- Главната цел на всеки мениджмънт на публична компания е да увеличи стойността на инвеститорите. И затова топ цел за нас е да станем по-ефективни. Компанията притежава голям потенциал, който ако бъде разгърнат, ще се отрази позитивно на финансовите резултати в краткосрочен план. Разбира се, не трябва да подценяваме външните фактори като войната, евентуална икономическа рецесия, покачващите се лихви и свиващото се потребление, което очакваме. Друг важен приоритет за нас е да превърнем Градус в публична компания, която ползва най-добрите практики за корпоративно управление, прозрачност и комуникация с инвеститорите. Предстоят много промени, които ще бъдат въведени още тази година и съм сигурен, че инвеститорите ни ще останат доволни.

Последна актуализация: 10:01 | 13.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Пазари виж още
Финанси виж още