IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Шелли груп" отчете над 65% годишен ръст на печалбата за деветмесечието

Увеличението на продажбите за третото тримесечие достига 17% в сравнение с второто тримесечие и 39% на годишна база

17:38 | 14.11.23 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Производителят на IoT устройства „Шелли груп“ АД отчита 44% годишен ръст на консолидираните приходи за деветмесечието и 65,6% ръст на печалбата. Това се вижда от консолидирания финансов отчет на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.

Продажбите само за третото тримесечие също се увеличават – и в сравнение с предходното, и в сравнение с третото тримесечие на годишна база, показват изчисления на Investor.bg на база консолидираните отчети на дружеството от началото на годината досега.

Четвъртото тримесечие по принцип е най-силното за компанията заради предстоящия Черен петък и празничното пазаруване. Текущото тримесечие ще бъде отчетено в началото на 2024 г.

Продажби

За тримесечието са реализирани продажби в размер на 32,4 млн. лева при 27,3 млн. лева за предходното тримесечие и 23,3 млн. лева за третото тримесечие на 2022 г. Увеличението в сравнение с второто тримесечие е от почти 17%, а на годишна база – 39%.

Продажбите за деветмесечието нарастват с близо 50% до 86,9 млн. лева от 57,88 млн. лева година по-рано.

Приходите от продажба на устройства са се увеличили с 49,4% в сравнение със същия период на предходната година. Те формират и основния дял от приходите на компанията – почти 86,3 млн. лева, с отчетлив ръст на приходите от системите за осветление и управление на електроенергията на фона на динамичните пазари на енергоносители заради геополитическите събития.

При положителна тенденция на приходите на всички целеви пазари немскоезичните страни имат най-голям принос за растежа – повече от два пъти до 22,1 млн. евро, или над 43,2 млн. лева.

Разходи и печалба

Разходите на „Шелли груп“ за деветмесечието нарастват с 36% до над 64,2 млн. лева в сравнение с 47,2 млн. лева година по-рано.

Най-силен ръст е регистриран при разходите за външни услуги – повече от два пъти до почти 10,5 млн. лева от над 5,1 млн. лева година по-рано. Основен двигател на ръста са разходите за маркетинг, които се увеличават с над 74% за отчетния период.

Продължават да растат и разходите за персонал – с 42,5% за периода до над 13,5 млн. лева от 9,5 млн. лева година по-рано.

Съществено увеличение има и при разходите за материали – над 52% до 294 хил. лева от 181 хил. лева година по-рано.

Дружеството приключва деветмесечието с печалба след данъци в размер на 19,45 млн. лева при 11,75 млн. лева година по-рано, което е с над 65% повече на годишна база.

Нетният доход на акция за периода достига 1,08 лева при 0,65 лева към края на септември 2022 г., или с над 66% повече.

Акциите на „Шелли груп“ поскъпват с над 105% на годишна база, а пазарната капитализация достига над 749,1 млн. лева. 

Свързани компании:

Шелли груп АД(SLYG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:40 | 14.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Пазари виж още

Коментари

Финанси виж още