Управителният съвет на Фонда за компенсиране на инвеститорите е определил годишната вноска, която участниците във фонда трябва да направят за 2024 г.
Размерът на вноската е 0,2% от общия размер на паричните средства за 2023 г., определени на средномесечна основа, и 0,02% от общия размер на останалите клиентски активи за 2023 г., определени на средномесечна основа.
За тази година вноската е също 0,2% от общия размер на паричните средства за 2022 г. на средномесечна основа, но 0,025% от общия размер на останалите клиентски активи за 2022 г.
Годишната вноска във фонда се изплаща на четири равни части в срок до 30 дни от края на всяко тримесечие.
Фондът е създаден, за да компенсира клиентите на инвестиционен посредник, когато инвестиционният посредник не е в състояние да изпълни задълженията си към тях. Фондът изплаща компенсация на всеки клиент на инвестиционен посредник в размер на 90 на сто от стойността на вземането, но не повече от 40 хил. лева.
Ресурсите на Фонда се състоят от приходи от встъпителни вноски, които са еднократни и са в размер едно на сто от минимално изискуемия капитал за лицензиране на инвестиционни посредници, и годишни вноски, които се определят всяка година през декември.
Максималният размер на годишната вноска е до 0,5 на сто от общия размер на паричните средства и до 0,1 на сто от общия размер на останалите клиентски активи за предходната година. Размерът на паричните средства и финансовите инструменти се определя на средномесечна основа.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат