Забавянето на информационната кампания за въвеждането на еврото в България е предпоставка за криза, пише в становище на Центъра за анализ и кризисни комуникации, изпратено до медиите. Експертите отбелязват липсата на редовно правителство и като цяло сложната политическа ситуация у нас, съчетано с тежките последствия от войната в Украйна.
От центъра коментират, че от институциите на различни нива се работи за изпълнение на целта България да влезе в еврозоната от 1 януари 2024 г., има и желание от страна на ЕК, Европейската централна банка (ЕЦБ) и другите държави във валутния съюз този срок да бъде спазен. Но комуникацията е слабото звено на процеса, смятат оттам.
На този фон противниците на еврото вече публично изразяват своите позиции и тези. Сред тях са страховете за ръст на цените, спекула и различни измами при превалутирането, както и емоционални и патриотични послания относно загубата на българския лев и суверенитет на "една от най-старите цивилизации в Европа". Противниците на влизането на страната в еврозоната коментират още, че настояват за референдум, макар че България с влизането си в ЕС се съгласява да стане част от валутния съюз и още много други.
От Центъра за анализи и кризисни комуникации отчитат растящ брой на фалшивите новини, слухове и лъжи по темата. Според тях те могат да се окажат заплаха за промяна на общественото мнение към демократическите ценности и мястото на България в ЕС и НАТО.
"Вече вървят две подписки за искане за свикване на референдум, които са съпроводени от яростно обливане с лъжи и манипулации", се казва още в позицията. В нея се изразява още и притеснение от неглижирането на тези тенденции от страна на властите - служебното правителство и президентът.
Експертите твърдят, че Министерството на финансите, БНБ и други институции са изработили комуникациона стратегия, но тя не се изпълнява. Но дори и това да беше факт, е необходимо още и всички институции да се включат в нея, да има повече ангажимент на различни нива.
От Центъра за анализи и кризисни комуникации препоръчват спешно да бъде формирана работна група, която да отговаря за провеждане на комуникационната кампания за еврото, която да бъде възложена на поне вицепремиер в новото служебно правителство.
В нея за участие трябва да бъдат поканени представители на всички политически сили, както и да се поиска подкрепа от всички комуникационни организации и общности, да се привлекат експерти и лидери на мнение, които да противодействат на разпространяваните фалшиви новини.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт