318,8 млрд. рубли (3,55 млрд. долара) са приходите в руския бюджет от еднократното облагане на свръхпечалбите на големи руски компании за 2023 година и 2024 година, пише руското Министерство на финансите. Размерът на данъка е 10%, като той се налага върху компании, включително и чужди, с печалба преди облагане с данъците в периода 2021 - 2022 година надхвърля 1 млрд. рубли (11,15 млн. долара).
Сред тях обаче не са компаниите, добиващи и преработващи петрол, газ и въглища, които бяха и сред най-печелившите от рекордните цени на енергоресурсите през 2022 година. Голяма част от тези компании всъщност прехврълха рекордни дивиденти в руския бюджет през миналите месеци.
От данъчната служба на Русия уточняват, че промените в законодателството бяха приети през август 2023 година. Данъчната основа се определя като разликата между средно аритметичната стойност на печалбата за 2021 година и за 2022 година над средноаритметичната стойност на печалбата за 2018 година и 2019 година.
Данъчните поясняват, че при предварително внасяне на дължимите суми (до 30 октомври 2023 година), има отстъпки до 5%. Крайният срок за внасяне на задълженията изтече на 28 януари 2024 година.
Едни от най-големите платци се оказа "Норникел", която по информация на ТАСС е внесла 8,2 млрд. рубли (91 млн. долара) в руския бюджет, но не става ясно дали при ставка от 10% или с отстъпката, тоест наполовина на дължимото.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили