IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Porsche се сблъсква със сериозни производствени проблеми преди планираното IPO

Компанията не може да завърши изграждането на своите автомобили заради нарушените вериги на доставка

14:03 | 16.08.22 г.
Електрическият модел Porsche Taycan, представен по време на церемония по откриването на фабриката за батерии на Volkswagen в Залцгитер, Германия. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Електрическият модел Porsche Taycan, представен по време на церемония по откриването на фабриката за батерии на Volkswagen в Залцгитер, Германия. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Германският производител на премиум автомобили Porsche AG не може да достави вече поръчаните от клиентите превозни средства, тъй като се сблъсква с недостиг на компоненти, който го принуждава да складира почти готови коли в очакване на липсващите части, пише Automobilwoche.

Няколкостотин превозни средства на най-рентабилната марка в портфолиото на Volkswagen Group събират прах в складовите помещения на фабриката в Лайпциг, тъй като компанията чака доставка на матрични фарове, споделя мениджърът по производството Албрехт Раймолд.

„Сега е важно, когато частите пристигнат, да бъдат монтирани по най-бързия начин, за да не се налага нашите клиенти да чакат още“, изтъква той.

Раймолд се позовава на напрегнатата ситуация при веригите на доставки.

„В момента нещата са много напрегнати, защото трябва да бъдем постоянно нащрек. Трудно е да се предвиди кога ситуацията ще се подобри фундаментално“, добавя той. Това особено силно важи за наличността на полупроводници, за които някои компании твърдят, че дефицитът ще отшуми скоро, докато други не са толкова оптимистични.

Поради тази причина Porsche вижда нуждата от промени в стратегията.

„Гледайки напред, трябва да стандартизираме повече компонентите, за да намалим сложността при веригата на доставки“, изтъква Раймолд.

По принцип ситуацията е "много трудна, но все пак е управляема", добавя той. Въпреки това не може да се предвиди как спирането на доставките на газ от Русия ще се отрази на индустрията. Не се полагат достатъчно усилия от страна на големите производители на автомобили да пестят енергия или да я получават от други източници. „Защото веригата винаги се къса при най-слабото звено. Някои райони са особено силно зависими от газа, като производството на стъкло например“, казва Раймолд.

Porsche планира да осъществи своето първично публично предлагане (IPO) през четвъртото тримесечие на тази година, прицелвайки се в оценка от над 60 млрд. евро.

В края на юли Volkswagen обяви, че подготовката за IPO-то продължава. "Продължаваме да изпълняваме плановете си за евентуално първично публично предлагане (IPO) на Porsche по-късно тази година. Подготовката продължава, като се очаква да се вземе решение в края на лятото", каза главният финансов директор на Volkswagen Арно Антлиц.

През последните месеци автомобилните концерни многократно трябваше да прекъсват производството или дори да преустановяват напълно работа поради липса на компоненти. Porsche достави 145 860 автомобила на клиенти през първата половина на 2022 г., което представлява спад от 5 процента спрямо същия период на предходната година.

В допълнение към напрегнатата ситуация на пазара на полупроводници съществуват и проблеми с логистиката поради коронавирусните мерки в Китай и войната в Украйна.

IHS Markit изчислява, че само германските автомобилни концерни ще се сблъскат със спад в производството от 700 000 превозни средства спрямо първоначалните им планове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още