Известен руски ресторантьор и прокремълски рапър, които заедно купиха бизнеса на Starbucks в Русия миналата година, сега поемат руските активи на веригата ресторанти Domino's Pizza, обявиха двамата в сряда, цитирани от Ройтерс.
Антон Пинский и Тимати планират да управляват веригата под почти непроменената марка Domino Pizza, като буквата "i" в Domino ще бъде заменена с еквивалентната буква на кирилица "и".
Те обявиха също, че ще запазят партньорите на франчайза, 120-те ресторанта и повече от 2000 служители в Русия. Пинский заяви пред репортери, че двамата вече са инвестирали стотици милиони рубли в бизнеса.
Тимати, чието истинско име е Тимур Юнусов, е рапър, постепенно превърнал се в бизнесмен, който вече притежава голяма верига заведения за бургери, наречена Black Star. Той отдавна подкрепя Кремъл, като през 2015 г. изпълнява заедно с друг изпълнител - Саша Чест, песен с текст "Моят най-добър приятел е президентът Путин".
Тимати (вляво) и Антон Пинский. Снимка: Pavel Pavlov/Anadolu Agency via Getty Images
Съобщението дойде девет дни след като DP Eurasia, операторът на марката Domino's Pizza в Русия, Турция, Азербайджан и Грузия, заяви, че ще обяви фалит за руския си бизнес, след като се отказа от опитите да го продаде.
В сряда говорител на DP Eurasia заяви, че компанията няма допълнителни коментари, освен че е потвърдила, че е подадена молба за обявяване в несъстоятелност и не е имало процес на продажба.
Западните компании, които се оттеглиха от Русия, когато тя изпрати армията си в Украйна миналата година, в много случаи трябваше да отпишат стойността на бизнеса си там или да продадат дейността си на безценица.
През април Русия прие указ, който позволява на държавата да поема активите на компании от "неприятелски" държави в отговор на чуждестранните действия срещу руски компании.
През юли правителството иззе контрола над руските дъщерни дружества на френския производител на кисело мляко Danone и на датската пивоварна Carlsberg. Миналата седмица холандската пивоварна Heineken съобщи, че е продала операциите си в Русия за символичната сума от едно евро.
Промените в Русия доведоха до няколко известни ребрандирания, като магазините на Lego например станаха "Светът на кубчетата", Krispy Kreme се превърна в "Krunchy Dream", а ресторантите на McDonald's бяха преименувани на "Вкусно и точка".
След сделката със Starbucks, през август 2022 г. Пински и Тимати представиха новата си марка - Stars Coffee. По-късно Пинский каза, че е платил около 500 млн. рубли (6 млн. долара) за активите.
Той заяви, че е участвал и в търга за закупуване на бившите ресторанти на McDonald's в Русия и дори е подписал предварителен договор, преди в крайна сметка да загуби от бизнесмена и франчайзополучател на McDonald's Александър Говор.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа