Най-големият производител на шампанско – луксозния конгломерат LVMH, купува дял във френски производител на скъпо безалкохолно пенливо вино, залагайки, че може да убеди повече потребители да плащат по над 100 долара за бутилка, без да се опияняват, съобщава Wall Street Journal.
Сделката за около 30% във French Bloom се случва на фона на все по-голяма популярност на ниско- и безалкохолни напитки. В същото време подразделението Moët Hennessy на LVMH се бори със слабото търсене на шампанско и спиртни напитки.
French Bloom, основана през 2001 г., се опитва да се възползва от нарастващия брой потребители, които ограничават употребата си на алкохол през последните години и сега продава в 30 страни. Брандът, управляван от член на фамилия Татинже, която е зад едноименното шампанско Taittinger, почти е удвоил бизнеса си тази година и е напът да произведе близо 500 хил. бутилки тази година.
„Има огромно търсене на качествени продукти без алкохол“, коментира стратегическият ръководител на Moët Hennessy Давид Сер. „За нас е ясно от няколко години, но не бяхме открили правилната възможност“, допълва той.
LVMH и French Bloom не разкриват стойността на сделката.
Шампанското е сериозна част от бизнеса за LVMH, като Moët Hennessy заема доминираща позиция на пазара. Марките ѝ включват Dom Pérignon, Krug и Veuve Clicquot. Компанията притежава и престижни марки вино като Château d'Yquem и Château Cheval Blanc.
Инвестицията във French Bloom е първата стъпка на LVMH в областта на безалкохолните напитки, с което тя се присъединява към някои от най-големите имена в алкохолната индустрия – от Guinness до Heineken – и навлиза в един бързо развиващ се пазар.
Според данни на следящата индустрията IWSR обемът на продажбите на безалкохолни обикновени и пенливи вина се е увеличил със 7% през миналата година. Според прогнозите обемите на безалкохолните напитки ще нарастват с по 7% годишно между 2023 г. и 2027 г., като в крайна сметка ще завладеят близо 4% от пазара на алкохол.
За сравнение, търсенето на вино и спиртни напитки остава вяло, като обемите им спаднаха в световен мащаб през 2023 г. През първата половина на тази година Moët Hennessy е най-зле представящото се подразделение на LVMH, като продажбите му се свиват с 12%.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО