IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Tiffany се готви за удар върху маржа заради скъпото злато

Напрежението върху печалбата вероятно ще доведе до увеличение на цените

15:16 | 13.10.25 г.
Снимка: EPA/IAN LANGSDON
Снимка: EPA/IAN LANGSDON

Удвояването на цените на златото в рамките на две години в комбинация с американските мита и по-слабия долар затрудняват защитата на брутните маржове за собственика на Tiffany LVMH и други компании в сектора на луксозните стоки, пише Ройтерс.

„Всеки един от тези [фактори] поотделно може да бъде компенсиран от производителите на луксозни бижута и часовници, но всички заедно правят много трудно“ да се запазят здрави маржовете на печалбата, коментира Джон Кокс, ръководител на швейцарските акции в Kepler Cheuvreux. Цената на златото скочи над 4000 долара за тройунция до рекордни нива миналата седмица, тъй като инвеститорите търсят сигурност поради икономическата и геополитическата турбуленция и очакванията за по-нататъшни намаления на основните лихви в САЩ.

Напрежението върху печалбата вероятно ще доведе до увеличение на цените

„Напрежението върху печалбата е неизбежно“, добавя Кокс, отбелязвайки, че марките вероятно ще увеличат цените за потребителите постепенно.

Очаква се LVMH – най-големият луксозен конгломерат в света, да отчете стабилни приходи от продажби за третото тримесечие, когато публикува отчета си във вторник, със спад от 4% при модните и кожени изделия и ръст от 1% при часовниците и бижутата, според консенсусната оценка на VisibleAlpha, цитирана от HSBC. Бижутерийните марки, включително Tiffany и Bulgari на LVMH, Cartier на Richemont, Van Cleef & Arpels и Boucheron на Kering, наскоро надминаха по резултати брандовете, фокусирани върху модата.

В LVMH продажбите на часовници и бижута през първата половина на годината останаха без промяна, а печалбата спадна с 13%. Отделът за мода и кожени изделия, който включва Louis Vuitton и Dior, отбелязва спад на печалбата с 18% при понижение на продажбите със 7%.

Часовниците и бижутата формират над 12% от продажбите на LVMH, а модата – около половината от продажбите на групата.

Tiffany и Bulgari са сред петте най-печеливши марки на LVMH по отношение на годишната печалба, според оценки на HSBC.

Предпазливост при прехвърлянето на увеличението на разходите към потребителите

Въпреки рязкото поскъпване на златото металът формира малка част от производствените разходи на луксозните бижутерийни марки, или средно едва 10% от продажбите на бижута, посочва Мануел Ланг, анализатор на потребителски стоки във Vontobel.

Този процент спада до между 5% и 8% за дизайнерските марки от най-високия клас, казва анализаторът от Bernstein Лука Солка.

Така че „дори едно скромно увеличение на цените на дребно би могло да компенсира увеличението на цената на златото“, добавя Солка.

Докато марките се опитват да облекчат натиска върху маржовете, те трябва да бъдат предпазливи при прехвърлянето на ценовите увеличения към купувачите, за да не се подкопае търсенето, коментират други анализатори.

За швейцарската компания Richemont, която се фокусира повече върху бижутата отколкото върху конкурентите си и ги изпреварва, това не е довело до повишаване на прогнозите за печалбата поради фактори като валутните курсове и цените на златото, които са „напълно извън техния контрол“, казва Зузана Пуш, анализатор в UBS.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:16 | 13.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още