Удвояването на цените на златото в рамките на две години в комбинация с американските мита и по-слабия долар затрудняват защитата на брутните маржове за собственика на Tiffany LVMH и други компании в сектора на луксозните стоки, пише Ройтерс.
„Всеки един от тези [фактори] поотделно може да бъде компенсиран от производителите на луксозни бижута и часовници, но всички заедно правят много трудно“ да се запазят здрави маржовете на печалбата, коментира Джон Кокс, ръководител на швейцарските акции в Kepler Cheuvreux. Цената на златото скочи над 4000 долара за тройунция до рекордни нива миналата седмица, тъй като инвеститорите търсят сигурност поради икономическата и геополитическата турбуленция и очакванията за по-нататъшни намаления на основните лихви в САЩ.
Напрежението върху печалбата вероятно ще доведе до увеличение на цените
„Напрежението върху печалбата е неизбежно“, добавя Кокс, отбелязвайки, че марките вероятно ще увеличат цените за потребителите постепенно.
Очаква се LVMH – най-големият луксозен конгломерат в света, да отчете стабилни приходи от продажби за третото тримесечие, когато публикува отчета си във вторник, със спад от 4% при модните и кожени изделия и ръст от 1% при часовниците и бижутата, според консенсусната оценка на VisibleAlpha, цитирана от HSBC. Бижутерийните марки, включително Tiffany и Bulgari на LVMH, Cartier на Richemont, Van Cleef & Arpels и Boucheron на Kering, наскоро надминаха по резултати брандовете, фокусирани върху модата.
В LVMH продажбите на часовници и бижута през първата половина на годината останаха без промяна, а печалбата спадна с 13%. Отделът за мода и кожени изделия, който включва Louis Vuitton и Dior, отбелязва спад на печалбата с 18% при понижение на продажбите със 7%.
Часовниците и бижутата формират над 12% от продажбите на LVMH, а модата – около половината от продажбите на групата.
Tiffany и Bulgari са сред петте най-печеливши марки на LVMH по отношение на годишната печалба, според оценки на HSBC.
Предпазливост при прехвърлянето на увеличението на разходите към потребителите
Въпреки рязкото поскъпване на златото металът формира малка част от производствените разходи на луксозните бижутерийни марки, или средно едва 10% от продажбите на бижута, посочва Мануел Ланг, анализатор на потребителски стоки във Vontobel.
Този процент спада до между 5% и 8% за дизайнерските марки от най-високия клас, казва анализаторът от Bernstein Лука Солка.
Така че „дори едно скромно увеличение на цените на дребно би могло да компенсира увеличението на цената на златото“, добавя Солка.
Докато марките се опитват да облекчат натиска върху маржовете, те трябва да бъдат предпазливи при прехвърлянето на ценовите увеличения към купувачите, за да не се подкопае търсенето, коментират други анализатори.
За швейцарската компания Richemont, която се фокусира повече върху бижутата отколкото върху конкурентите си и ги изпреварва, това не е довело до повишаване на прогнозите за печалбата поради фактори като валутните курсове и цените на златото, които са „напълно извън техния контрол“, казва Зузана Пуш, анализатор в UBS.


Борисов: Не се опитваме да продадем "Лукойл"
Мъжът, хванат с 4,23 промила алкохол в кръвта, пил водка и решил да се поразходи
Как Варна е замесена в издигането на българското знаме в Аржентина?
Легитимен кмет на Варна ли е Благомир Коцев?
Работодателите ще окажат натиск да не се увеличава данъчно-осигурителната тежест в бюджета
Китай навлиза в най-дългото забавяне на потреблението от 2021 г.
Петролът се стабилизира след 4% спад заради видими признаци за глобален излишък
ЕС подготвя нов план за прилагане на търговското споразумение със САЩ
JPMorgan: Разходите за AI в размер на $5 трлн. се нуждаят от всеки дългов пазар
Ето защо трябва да подхождате скептично към ралито на акциите
Шеф в ЕК призна, че забраната на ДВГ може да бъде отменена
Нова идея от Китай спъва бързото ускорение на автомобила
Трябва ли да се прави баланс на зимните гуми?
Британци направиха 2,1-литров двигател с 10 000 об/мин
Кои са най-продаваните премиум автомобили в България?
ГЛУХАРЧЕ - билката ЧУДО, което пречиства тялото, подкрепя сърцето и държи холестерола в норма. На ексклузивна цена!
НС ще обсъди промените във върнатия от Радев закон за” Лукойл"
Ще се превърне ли София в един голям платен паркинг?
3 грешки, които струват скъпо на малкия бизнес
Безплатно измерване на кръвна захар и оценка на риска за диабет във ВМА