Удвояването на цените на златото в рамките на две години в комбинация с американските мита и по-слабия долар затрудняват защитата на брутните маржове за собственика на Tiffany LVMH и други компании в сектора на луксозните стоки, пише Ройтерс.
„Всеки един от тези [фактори] поотделно може да бъде компенсиран от производителите на луксозни бижута и часовници, но всички заедно правят много трудно“ да се запазят здрави маржовете на печалбата, коментира Джон Кокс, ръководител на швейцарските акции в Kepler Cheuvreux. Цената на златото скочи над 4000 долара за тройунция до рекордни нива миналата седмица, тъй като инвеститорите търсят сигурност поради икономическата и геополитическата турбуленция и очакванията за по-нататъшни намаления на основните лихви в САЩ.
Напрежението върху печалбата вероятно ще доведе до увеличение на цените
„Напрежението върху печалбата е неизбежно“, добавя Кокс, отбелязвайки, че марките вероятно ще увеличат цените за потребителите постепенно.
Очаква се LVMH – най-големият луксозен конгломерат в света, да отчете стабилни приходи от продажби за третото тримесечие, когато публикува отчета си във вторник, със спад от 4% при модните и кожени изделия и ръст от 1% при часовниците и бижутата, според консенсусната оценка на VisibleAlpha, цитирана от HSBC. Бижутерийните марки, включително Tiffany и Bulgari на LVMH, Cartier на Richemont, Van Cleef & Arpels и Boucheron на Kering, наскоро надминаха по резултати брандовете, фокусирани върху модата.
В LVMH продажбите на часовници и бижута през първата половина на годината останаха без промяна, а печалбата спадна с 13%. Отделът за мода и кожени изделия, който включва Louis Vuitton и Dior, отбелязва спад на печалбата с 18% при понижение на продажбите със 7%.
Часовниците и бижутата формират над 12% от продажбите на LVMH, а модата – около половината от продажбите на групата.
Tiffany и Bulgari са сред петте най-печеливши марки на LVMH по отношение на годишната печалба, според оценки на HSBC.
Предпазливост при прехвърлянето на увеличението на разходите към потребителите
Въпреки рязкото поскъпване на златото металът формира малка част от производствените разходи на луксозните бижутерийни марки, или средно едва 10% от продажбите на бижута, посочва Мануел Ланг, анализатор на потребителски стоки във Vontobel.
Този процент спада до между 5% и 8% за дизайнерските марки от най-високия клас, казва анализаторът от Bernstein Лука Солка.
Така че „дори едно скромно увеличение на цените на дребно би могло да компенсира увеличението на цената на златото“, добавя Солка.
Докато марките се опитват да облекчат натиска върху маржовете, те трябва да бъдат предпазливи при прехвърлянето на ценовите увеличения към купувачите, за да не се подкопае търсенето, коментират други анализатори.
За швейцарската компания Richemont, която се фокусира повече върху бижутата отколкото върху конкурентите си и ги изпреварва, това не е довело до повишаване на прогнозите за печалбата поради фактори като валутните курсове и цените на златото, които са „напълно извън техния контрол“, казва Зузана Пуш, анализатор в UBS.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа