Liberty Media ще намери нови начини да превключи Формула 1 на по-висока предавка. Ако повече жени бъдат привлечени като фенове, те ще помогнат на главния изпълнителен директор Стефано Доменикали да увеличи приходите в отдела за моторни спортове, пише Катрина Хамлин в коментар за Ройтерс.
Медийният гигант за 29 млрд. долара придоби Formula One Group, която държи търговските права върху шампионата F1, за 8 млрд. долара през 2017 г. Въпреки че приходите от продажби достигнаха 2,1 млрд. долара, това е само с 5,6% повече спрямо нивата преди пандемията, а печалбата е спаднала с 6% на годишна база през тримесечието, завършило през септември 2022 г .
Доменикали може да поеме в две посоки, за да ускори растежа. Насрочването на повече състезания ще тласне нагоре приходите от спонсорство, билети и телевизионни права. Но календарът на състезанията за 2023 г. е претрупан.
Примамването на повече зрители на трибуните и екраните, особено жени, е по-добър подход. „Drive to Survive” на Netflix – документална поредица, проследяваща отборите от Формула 1, оглави класацията на стрийминг компанията по гледания в 33 държави, когато беше пусната в началото на сезон 2022. Компанията казва, че това е било „жизненоважно“ за достигане до нови фенове, в това число и до дамите. Около 40% от феновете на Формула 1 са жени, което е с 8% повече спрямо 2017 г. Освен това все повече жени посещават състезанията, каза Доменикали през ноември.
Един от начините за ускоряване на тенденцията може да бъде участието на жени пилоти. Аудиторията на женските спортове „само расте“, твърди медийната консултантска компания Nielsen. Спонсорството на женски футбол и ръгби от най-високо ниво е нараснало със 146% през 2021 г. спрямо предходната, допълват от Nielsen. И все пак Формула 1 не е приветствала дама на стартовата решетка от Мария Грация „Лела“ Ломбарди, която се състезава през 70-те години. Изцяло женската „F1 Academy”, започваща през 2023 г., е просто хранилка за състезанията от по-ниско ниво. Доменикали прогнозира, че жените няма да се доберат до състезанията от F1 в следващите пет години.
Въпреки това има прентендент. 24-годишната британка Джейми Чадуик спечели всички издания на W Series – независим шампионат за жени, който се превърна в подкрепящо събитие за F1. Тя също така може да се похвали с фенбаза от над половин милион последователи в социалните мрежи – повече от самата W Series. За съжаление на Формула 1, когато финансовият натиск сложи край на W Series 2022, тя се насочи към състезанията IndyCar в САЩ.
Въпреки това Чадуик все още мечтае за истинско Гран При. Предвид финансовите ползи, намирането на начини за привличане на повече жени на и извън пистите, ще държи Доменикали зает и през 2023 г.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол