Nike представи по-слаба прогноза в четвъртък, обръщайки ценовия ръст на акциите си от по-рано през деня, след като тримесечните резултати на затруднения производител на спортни стоки надхвърлиха прогнозите, съобщава Ройтерс.
Базираната в Бийвъртън, щата Орегон, компания, която се опитва да си върне водещата позиция на пазара на фона на засилваща се конкуренция, прогнозира спад на приходите с 10-30% през третото тримесечие.
Средно анализаторите очакваха приходите да се свият със 7,65% до 11,48 млрд. долара за текущото тримесечие, показват данни, събрани от LSEG.
Новият главен изпълнителен директор Елиът Хил заяви, че усилията на Nike да възвърне изгубен пазарен дял ще означават известна краткосрочна болка. Компанията беше „изгубила манията си по спорта“, каза той в първия си разговор по отчет, откакто пое поста през октомври.
Хил обеща да върне Nike на правилния път, пренасочвайки бизнеса ѝ към спорта и продавайки повече продукти на премиум цени, но добави, че „промяната ще отнеме време“.
По-рано през деня Nike отчете печалба на акция в размер на 78 цента спрямо прогнозите за 63 цента на акция, според оценките на анализаторите, събрани от LSEG.
Нетните приходи за второто тримесечие са спаднали със 7,7% до 12,35 млрд. долара, което е по-малко от спада от 9,41%, който очакваха анализаторите, тъй като по-новите версии на спортните обувки са привлекли потребителите.
Акциите поскъпнаха с 11% веднага след отчета за приходите, но ограничиха ръста си и приключиха с повишение от едва 0,3%, след като Хил и финансовият директор Матю Френд намалиха очакванията.
От началото на годината цената на акциите на Nike се е сринала с близо 30%.
„Ако наистина погледнете (отчета за второто тримесечие), цифрите не са добри. ... но са по-добри, отколкото повечето хора се опасяваха“, коментира Джесика Рамирес, старши анализатор в Jane Hali & Associates.
Твърде много промоции
Хил, който започва работа в Nike като стажант през 1988 г., заяви по време на разговора, че приоритет за него е възстановяването на партньорствата на Nike с търговците на дребно и осигуряването на ограничаване на отстъпките и промоциите.
„Станахме с прекалено много промоции“, каза той. „Нивото на намаленията не само влияе на нашата марка, но и нарушава цялостния пазар и печалбите на нашите партньори.“
Според него ключов стълб на плана за промяна на Nike е реинвестирането в екипи на място в големите градове и държави. „Те са тези, които създават емоционалните връзки с потребителите“, от които Nike ще се нуждае, за да процъфтява, каза Хил.
Тъй като конкурентите пускат на пазара по-удобни и по-добре омекотени обувки, Nike отвръща на удара, като отделя средства за въвеждане на нови продукти като Air Max 95 и за популяризиране на основни франчайзи като Jordans и Pegasus, за да привлече клиенти.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска