Зрителите ще могат да летят в небето над Лос Анджелис и да избягат от прословутия трафик в града по време на Олимпийските игри през 2028 г., ако организаторите успеят да го постигнат, предава ВВС.
LA28, комитетът, който отговаря за планирането на третите Летни олимпийски игри в града, съобщи за партньорството си с Archer Aviation за осигуряване на въздушна таксиметрова услуга за Олимпийските и Параолимпийските игри.
Компанията съобщи, че планира да използва флотилия от летателни апарати, за да превозва почитателите от един спортен обект до друг.
Летящите таксита са отдавнашна мечта. Те трябваше да направят своя дебют на Игрите в Париж през 2024 г., но не бяха сертифицирани навреме от Европейската агенция за въздушна безопасност.
Archer Aviation също все още не е сертифицирана от Федералната авиационна администрация (FAA), което означава, че летателните апарати все още не са готови за комерсиална употреба. Основателят и главен изпълнителен директор на компанията заяви, че се надява те да бъдат одобрени от авиационния регулатор тази година. Сертифицирането означава, че отговарят на стандартите за дизайн и безопасност.
Ако бъдат сертифицирани навреме за Игрите през 2028 г., въздушните таксита ще предлагат полети от 10 до 20 минути за местните жители и посетителите и ще летят между определени дестинации, включително някои от най-големите съоръжения за Олимпийските игри в района.
Не е ясно колко ще струва всяко пътуване, но основателят и главен изпълнителен директор на Archer Aviation Адам Голдстейн заяви, че иска да запази цените сравними с пътуването с луксозна кола на Uber, съобщава Los Angeles Times.
Подобно на популярната превозна услуга клиентите ще могат да поръчват въздушно такси чрез приложение. Летателният апарат ще може да превозва до четирима души и действа подобно на хеликоптер при излитанията и приземяванията си.
Пилотираният летателен апарат Midnight е част от семейството превозни средства eVTOLs, или електрически летателни апарати с вертикално излитане и кацане.
Archer, която е подкрепена от Boeing и United Airlines, е сред няколкото производители на eVTOL, които се стремят да променят пътуването в задръстените градове, като предлагат кратки пътувания по въздух.
Индустрията се натъква на много препятствия, включително енергийната плътност на батерията, и нито един летателен апарат не е бил одобрен до момента от FAA.
Летателният апарат Midnight на Archer има 12 двигателя и перки и произвежда „по-малко шум и емисии от традиционен хеликоптер“, съобщава LA28.
Archer Aviation се надява той да бъде сертифициран от FAA „на сходни нива на безопасност като пътническите самолети“.
„Искаме да променим начина, по който хората се придвижват в Лос Анджелис и да оставим наследство, което оформя бъдещето на придвижването в Америка“, отбеляза Голдстейн в комюнике. „Няма по-добър момент да направим това от Игрите в Ел Ей през 2028 г.“, допълни той.
Безопасността, регулациите и инвестициите се оказаха голямо препятствие за компаниите, които се опитват да въведат летящи таксита. Въпреки спънките и забавянето мнозина все още вярват, че те може да бъдат бъдещето на придвижването.
Archer Aviation остава уверена, че летателните ѝ апарати могат да променят тенденциите напоследък и вижда Олимпийските игри през 2028 г. като начин да ги представи на света.
Лос Анджелис е бил домакин на Олимпийските игри през 1984 и 1932 г., така че това ще бъде третото му домакинство. Градът обяви, че Игрите през 2028 г. няма да допускат коли, което ще бъде трудно след отмяната на плановете за разширяване на транспортната система в района.