Германският стартъп за въздушни таксита Volocopter GmbH подаде молба за откриване на производство по несъстоятелност в понеделник, позовавайки се на невъзможността си да набере нови средства за поддържане на дейността си, предаде Ройтерс.
Подкрепената от Mercedes-Benz и Honeywell компания планира да продължи дейността си по време на производството по несъстоятелност, докато търси допълнително финансиране.
"Въпреки неотдавнашните интензивни усилия за набиране на средства, намирането на жизнеспособно решение за поддържане на редовни операции извън производството по несъстоятелност не беше възможно", заявяват от базираната в Брухсал, Германия, компания.
Индустрията на електрическите превозни средства с вертикално излитане и кацане е изправена пред финансова криза, като компаниите упорито търсят нови инвестиции, за да подкрепят капиталоемките си операции, докато се подготвят за търговска дейност.
През ноември друг играч от сектора – Lilium, заяви, че ще подаде молба за обявяване в несъстоятелност "скоро", след като не успя да разреши финансовите си затруднения.
Основаната през 2011 г. Volocopter трябваше да навлезе на пазара през 2025 г. със своя градски електрически летателен апарат, VoloCity.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Задържаха директора на столично училище
Унгария блокира декларация за разширяването на ЕС
10 поведения, които правят една жена наистина желана от мъжете
ЕК предлага отмяна на забраната за нови коли с двигатели с вътрешно горене
Кремъл: Участието на Европа в мирните преговори "не вещае нищо добро"
преди 11 месеца До: evlogi Не го засичай, все пак е даскал, вярно по философия, но ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: wart Wart!Тая работа не е за теб.Остави другите, които знаят например как се пише обезпечение, да ги мислят тия работи.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Ханс ! тая работа не е за теб - остави другите имам предвид Китай , те да построят а ти ще бъдеш клиента им . Епохата на автомобилната индустрия къде в продължение на повече от 80 години беше лидер е вече история и е към своя край. Новата епоха изисква високо технологична електроника и програмно обеспечение при теб и 2- те ги няма и не вярвам ,че ще ги имаш . отговор Сигнализирай за неуместен коментар