IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британската верига Next отново понижи насоките си за годината

Продажбите през август „са се забавили значително", заяви компанията

11:52 | 29.09.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британската верига за дрехи и стоки за дома Next публикува второто си предупреждение за печалбата тази година заради ускоряващата се инфлация и обезценяването на паунда, които подкопават доверието на потребителите, съобщава Bloomberg.

Компанията заяви в четвъртък, че печалбата за годината ще достигне 840 млн. паунда (905 млн. долара) спрямо предишните насоки за 860 млн. паунда. Очаква се продажбите от пълни продажни цени в през второто полугодие да се свият с 1,5%, вместо да се увеличат с 1%.

Next заяви, че продажбите през август „са се забавили значително“, а натискът от най-високата от четири десетилетия инфлация ще се увеличи през предстоящите месеци от новата година, подсилен от срива в стойността на паунда напоследък.

Акциите на Next поевтиняха с 6% в ранната търговия в Лондон.

Променящите се перспективи показват колко трудно е за търговците на дребно да прогнозират представянето си, докато кризата с разходите за живот засяга разходите за всичко – от храна до сметки на домакинството. Търговецът на дребно, смятан за показател за състоянието на търговските улици на Великобритания, понижи насоките си по-рано тази година, преди отново да повиши перспективите си миналия месец.

„При толкова много променливи прогнозирането на краткосрочните тенденции в продажбите е необичайно трудно“, заяви главният изпълнителен директор Саймън Улфсън в актуализацията на прогнозите. „Още повече, че последните стимулиращи мерки на правителството още не са се реализирали напълно“.

Всички търговци на дребно се борят със слабото потребителско търсене във Великобритания. Цените в британските магазини удариха нов рекорден връх този месец, като брандовете все повече предават разходите на потребителите. Онлайн модният търговец Boohoo Group понижи насоките си за печалба в сряда, тъй като растящите сметки са спрели потребителите да харчат за дрехи и обувки.

Hennes & Mauritz заяви в четвъртък, че оперативната печалба е спаднала под оценките на анализаторите през трите месеца до края на август, след като веригата напусна Русия, а по-високите разходи са довели до по-ниска печалба.

Затрудненото положение на британските търговци на дребно се влошава от поевтиняването на паунда, който е напът да отбележи най-лошия си месец, откакто Великобритания гласува да напусне Европейския съюз. Спадът в стойността се дължи на опасения, че новите фискални стимули на премиера Лиз Тръс може да захранят инфлацията и да надуят дълга на страната.

„В бъдеще обезценяването на паунда изглежда ще удължи инфлацията дори след като фабричните цени се понижат“, заяви Улфсън. „Изглежда, че може би вървим към две кризи с разходите за живот: тази година – натиск, идващ от предлагането, и следващата година – увеличение на цените, повлияно от валутата, докато обезценяването влиза в сила“.

Next има около 500 магазина във Великобритания и Ирландия и огромно местно и международно онлайн подразделение, продаващо както собствения си бранд, така и други марки. Компанията използва и инфраструктурната си мрежа, за да помогне на конкурентни брандове да продават стоките си онлайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 29.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още