Говорителят на H&M Иниго Саенц Маестре подчертава, че тези цифри са хипотетични, „за да обяснят различни сценарии“ и „не са реална прогноза, с която работим“. Той добавя, че „потребителите са много по-наясно за влиянието на модната индустрия и обръщат повече внимание към усилията на компаниите да се справят с въздействието си“.
В годишния си доклад от 2021 г. компанията майка на Zara Inditex нарича възможността потребителите да предпочитат силно по-устойчиви продукти „остър“ риск, който може да свие печалбата в кратко- и средносрочен план. Това се базира на предположението, че светът активно се обединява, за да ограничи замърсяването в съответствие с Парижкото споразумение. Компанията определя риска като по-малко спешен, ако светът реагира по-бавно.
Inditex идентифицира и „незначителен“ риск за репутацията, произтичащ от потребителите, ангажирани с климатичен активизъм и влошаване на отношението към компании с въглеродно-интензивен бизнес. Въпреки че Inditex не уточнява какво може да означава подобен удар върху продажбите, в последните си отчети към CDP компанията установява, че промяната на предпочитанията може да помогне на продажбите - идентифицирайки я като възможност за 2,7 млрд. евро. Inditex е отказала коментар по темата.
Изглежда H&M е единственият голям моден търговец на дребно, който е измерил с конкретни цифри риска от потребителите, които са по-съзнателни за климата. „Със сигурност не е много обичайно в момента, поне външно, да видите“ тези данни, казва Ротмайер. Но това може да се промени, тъй като повече компании подкрепят организацията Работна група за оповестяване на финансова информация във връзка с климата (TCFD), а и заради по-големия регулаторен натиск, особено в Европа.
Миналата година Обединеното кралство включи финансовото оповестяване на действията по климата в закон за големите компании, отчасти въз основа на препоръките на TCFD. Новите изисквания накараха Asos и Boohoo да изготвят първите си подробни климатични анализи. И двете компании са обект на разследване от британската Служба за конкуренция и пазари за възможни заблуждаващи "зелени" мерки.
В последния си годишен доклад Asos идентифицира „променящите се потребителски предпочитания“ като умерен риск и възможност за компанията както в краткосрочен план (2025 г.), така и в средносрочен план (2030 г.). Междувременно Boohoo написа в последния си годишен доклад, че „потребителите могат да намалят потреблението на бърза мода поради опасения за околната среда“ и отбеляза, че може да понесе удар по репутацията, ако не направи достатъчно по проблемите на околната среда. Нито една компания не е отговорила на искания за коментар.
В своите оповестявания за CDP за 2022 г. Associated British Foods – компанията майка на ирландския търговец на дребно за бърза мода Primark – заяви, че репутацията ѝ може да понесе удар от инвеститори и клиенти, ако не прави достатъчно или се смята, че не прави достатъчно по отношение на климата. В отговор на въпроси от Bloomberg Green ABF казва, че компанията вярва, че нейната „комуникация относно изменението на климата е „нисък риск“ поради нашия подход“ на редовно ангажиране с инвеститори и други относно реакцията ѝ на климата.
Други частни търговци на дребно за бърза мода, включително Fashion Nova и Forever 21, все още не са направили никакви разкрития за CDP, не са споменали устойчивостта в годишните си отчети или не са говорили публично за това какво биха означавали за бизнеса потребителите, които са по-съзнателни за климата. Нито една от двете компании не е отговорила на въпросите на Bloomberg Green.
Shein, която е частна, но обмисля публично предлагане, също отказва коментар. В своя доклад за устойчивост компанията отбелязва, че винаги търси „възможности за подкрепа на каузите, за които [нашите клиенти] са загрижени, от дизайна на продукта и избора на материал до края на живота на продукта, кръговрата и благотворителните дарения“.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.