Kering предупреди, че годишната ѝ печалба ще спадне до най-ниското си ниво от 2016 г. насам, тъй като отслабването на китайското търсене на луксозни стоки възпрепятства връщането на най-голямата марка на френската модна група – Gucci – към успеха, пише Bloomberg.
Оперативната печалба на Kering за тази година ще бъде около 2,5 млрд. евро, обяви компанията. Това ще е най-ниското ѝ ниво от осем години и ще е под средната прогноза на анализаторите за 2,82 млрд. евро.
Сравнимите приходи от продажби на Gucci, която генерира по-голямата част от печалбата на групата, са се сринали с 25% през тримесечието спрямо година по-рано.
Цената на акциите на Kering се повиши с 1,3% по-рано днес в Париж. Те все още са с над 40% надолу тази година и са напът да запишат най-лошото си годишно представяне от 2008 г.
Резултатите показват колко трудно е станало Kering да поддържа ключовата си марка, на фона на забавянето на търсенето на висок клас стоки, особено в Китай.
Gucci ще се нуждае от време, за да се върне към успеха, коментира пред репортери главният финансов директор на Kering Армел Пулу. По думите ѝ опасенията за младежката безработица в Китай и спадът на сектора за недвижими имоти натежават върху потребителското доверие там.
Пулу посочва, че Kering е доволна от новата естетика на Gucci под ръководството на Сабато де Сарно, творческият директор, който беше назначен в началото на 2023 г. Дизайнерът заложи на по-минималистичен стил на бранда, преди известен с пищните си дизайни при предшественика Алесандро Микеле, който напусна преди две години.
По-рано този месец модният конгломерат повиши бившия изпълнителен директор на Louis Vuitton Стефано Кантино за нов главен изпълнителен директор на Gucci от 1 януари. Кантино се присъедини към Gucci през май като заместник- главен изпълнителен директор.
Връщането на Gucci към успеха е по-болезнено от очакваното, твърди анализаторът на TD Cowen Оливър Чен. Kering може да не изпълни ревизираната си прогноза, ако новите продукти не се харесат достатъчно на заможните потребители, допълва той.
Kering не е единствената луксозна група, която страда от забавяне на бизнеса с висок клас стоки. Представянето следва разочароващите продажби за същия период в ключовото подразделение за мода и кожени изделия на LVMH, което включва Louis Vuitton и Christian Dior.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим