IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Hermès се справя по-добре от конкурентите си със спада в продажбите на луксозни стоки

Компанията залага на стратегия на управляван недостиг на продуктите си

13:55 | 30.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби на Hermès се увеличават, след като заможните купувачи продължават да залагат на скъпите чанти на компанията. Това показва устойчивостта ѝ на фона на резкия спад в търсенето на висок клас стоки, който засегна и конкурентите ѝ в сегмента, пише Bloomberg.

Приходите се увеличават с 9% през второто тримесечие при постоянни валутни курсове, съобщават от Hermès International. Анализаторите очакваха печалбата да нарасне с 8,9%.

Моделът на френската марка, основан на управляван недостиг, ѝ помага да се справи със спада в търсенето на луксозни стоки по-добре от конкуренти като LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton и собственика на Gucci - Kering. По-рано този месец оригинална чанта Birkin беше продадена за 8,58 млн. евро на търг в Париж.

Въпреки геополитическите сътресения заради търговската война и забавящия се растеж, изпълнителният председател Аксел Дюма запазва прогнозите за компанията. Пред репортери той коментира, че Hermès ще се въздържи от по-нататъшно повишаване на цените в САЩ, докато чака подробности за обявените наскоро 15% мита върху стоки, идващи от Европейския съюз. Hermès увеличи цените на продуктите си в САЩ с около 5% през май.

Hermès записва ръст на продажбите през последното тримесечие въпреки спада на търсенето на луксозни стоки в Китай - ключов пазар за компанията, в резултат на ограничаването на луксозния начин на живот в страната.

За разлика от това, ключовото звено на LVMH, което включва Louis Vuitton, Christian Dior Couture и Celine, отбелязва спад на органичните продажби с 9% за тримесечието. Във вторник Kering обяви 25% спад на приходите на Gucci за второто тримесечие, най-големия бранд в портфолиото ѝ.

През април LVMH загуби от Hermès титлата си на най-високо оценена компания във Франция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:42 | 30.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още