IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Търсенето на бранда Prada се забавя и това е проблем за компанията

Като цяло на пазара на луксозни стоки се наблюдава по-слаб интерес от страна на потребителите

23:45 | 30.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби на Prada нарастват по-бавно от очакваното през първата половина на годината, тъй като търсенето на едноименната марка на италианската модна група се забавя на фона на по-широкия спад на пазара на луксозни стоки, пише Bloomberg.

Нетните приходи на групата се увеличават с 9% при постоянни валути, съобщава компанията. Ръстът е под прогнозите на анализаторите. Продажбите на марката Prada се свиват с 2 на сто на фона на „предизвикателен“ и „донякъде безпрецедентен“ фон, допълва гигантът.

Подобно на своите конкуренти, Prada се бори със спад в търсенето, тъй като търговските мита на президента на САЩ Доналд Тръмп изострят икономическата несигурност. Акциите на компанията понижават стойността си с около 22% от началото на годината, а председателят на борда Патрицио Бертели посочва, че очаква икономическите сътресения да продължат в краткосрочен план.

Все пак има признаци на подобрение. Hermès отчете 9% ръст на приходите от продажби по-рано днес, докато LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton се оттласна нагоре миналата седмица, след като някои инвеститори започнаха да прогнозират, че е достигнала дъното на спада.

Prada заяви, че продажбите на дребно на марката Miu Miu, която е особено популярна сред по-младите клиенти, се увеличават с 49% спрямо предходната година. Общите продажби на групата се увеличават най-много в Близкия изток и Северна и Южна Америка, като и в двата региона надминават очакванията на анализаторите. Азиатско-Тихоокеанският регион, Япония и Европа се представят по-слабо от очакванията.

Компанията направи промени в ръководството си - главният директор на марката Prada Джанфранко Д'Ати напусна миналия месец, а сега е временно заменен от главния изпълнителен директор на Prada Андреа Гуера.

Компанията реши да купи Versace по-рано тази година за около 1,25 млрд. евро, с което добави бранд с много различен облик към портфолиото си. Това е най-голямата покупка в 112-годишната история на Prada и се очаква да помогне на компанията да се конкурира с по-големите играчи в луксозния сегмент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:04 | 30.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още