IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ralph Lauren повиши годишната си прогноза след поредна серия от успехи

Компанията успешно повишава цените на продуктите си

18:55 | 07.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Ralph Lauren повиши годишната си прогноза за продажбите, след като компанията за модни стоки отчете поредното си силно тримесечие с ръст на приходите, който надмина очакванията на Wall Street, пише Bloomberg.

Гигантът заяви, че очаква приходите му от продажби през настоящата фискална година да се увеличат с нисък до среден едноцифрен процент. Това изключва валутните колебания. Това е над прогнозата на Wall Street за 3,6% увеличение и е в по-широк диапазон от предишната прогноза.

Ralph Lauren също така отчете по-добри от очакваните приходи от продажби и печалба през последния отчетен период. Компанията заяви, че сравнимите приходи от продажби директно на потребителите през първото фискално тримесечие са се увеличили с 13%. Анализаторите очакваха среден ръст от 9,6%.

Цената на акциите се повиши с 3% преди началото на борсовата сесия. От началото на годината до края на търговията в сряда стойността на книжата е нараснала с 31 на сто, надминавайки 7,9% ръст на S&P 500.

Ralph Lauren се откроява сред американските компании за модни стоки, като през последните години успява постоянно да повишава цените, дори преди да бъдат въведени митата, като същевременно разширява предлагането си на чанти и дамско облекло и привлича повече купувачи. Тя предлага нови продукти, които са насочени към по-млади, жени, международни клиенти и хора, които не са толкова чувствителни към цените.

Ръст в Китай

Това помогна на компанията да намали отстъпките и да коменсира по-бавното търсене в САЩ със солиден ръст на продажбите в Европа и Азия. Ralph Lauren генерира по-малко от 10% от приходите си в Китай и инвеститорите виждат потенциал за продължаващо увеличение на търсенето от купувачите в страната.

Приходите в Китай са се увеличили с 30% през последното тримесечие спрямо преди година. В Азия и Европа приходите от продажби са се увеличили с двуцифрен процент, докато в Северна Америка са нараснали с 8%.

Резултатите на Ralph Lauren „подчертават факта, че забавянето на пазара на луксозни стоки е концентрирано в горния сегмент на пазара, където много по-високите цени продължават да отблъскват някои потребители, особено хората със средни доходи“, пише анализаторът на GlobalData Нийл Сондърс в изследователска бележка. „В достъпния лукс, който включва марки като Ralph Lauren и Coach, представянето е много по-добро.“

Увеличения на цените

Дебатът на инвеститорите около Ralph Lauren се фокусира отчасти върху това дали компанията за облекло ще може да продължи да повишава средните си цени, което прави чрез увеличаване на сумите, които таксува купувачите за артикули, а също и чрез намаляване на отстъпките и продажба на по-скъпи артикули, като например чанти.

През последното тримесечие Ralph Lauren увеличи средната цена на своите артикули с 14% в директния си канал за продажби на дребно.

Този ръст в средната търговска цена на дребно, заедно с по-големите продажби в по-печеливши географски региони и по-ниските разходи за памук, компенсират натиска върху разходите от митата, заяви компанията. Това е подкрепило печалбата през последното тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:55 | 07.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още