Известна с изключително евтините си дрехи, китайската марка за бърза мода Shein планира да отвори първите си физически магазини във Франция като експеримент. Компанията съобщи, че първият постоянен физически магазин ще отвори врати в сърцето на Париж, в известния универсален магазин BHV Marais, през ноември, пише Euronews.
Той ще бъде последван от още пет обекта, разположени в Galeries Lafayette в градовете Дижон, Реймс, Гренобъл, Анже и Лимож. Това става чрез партньорство със Société des Grands Magasins (SGM), търговски оператор на недвижими имоти, който притежава BHV Marais и някои универсални магазини от веригата Galeries Lafayette, които вече не принадлежат на групата със същото име.
„Като влиятелен световен пазар на модата, Франция е естествен избор за наш първи тестов пазар за физическите ни магазини“, посочват от Shein пред Euronews.
Бързоразвиващата се модна марка, която често е обвинявана в нелоялна конкуренция, тъй като залива пазара с продукти на ниски цени, е обект на остра критика от френската модна индустрия.
Френският съюз на индустриите на модата и облеклата (UFIMH) разкритикува SGM за това, че отваря врати за бързата мода в тези универсални магазини, които понастоящем притежават богато културно наследство.
Компанията майка на франчайз магазините, групата Galeries Lafayette, също изрази „дълбокото си несъгласие“ с решението на SGM. Въпреки че групата не управлява директно регионалните магазини, в изявление тя посочи, че ще блокира присъствието на Shein там. Фирмата осъди „позиционирането и практиките“ на Shein, като заяви, че те са несъвместими с „премиум позиционирането на Galeries Lafayette“.
От SGM заявиха пред AFP, че „това партньорство е в съответствие с договорните условия, обвързващи SGM с Galeries Lafayette“. Оттам уверяват, че „диалогът между двете групи продължава, за да се разреши това недоразумение“.
От Shein посочват пред Euronews, че „обратната връзка от клиентите във Франция през последните няколко години показва нарастващо желание за повече физически точки на контакт с нашата марка“. Компанията добавя, че откриването на магазините ще доведе до създаването на 200 работни места в SGM, както пряко, така и непряко.
За китайската марка за бърза мода работят 16 хил. души по целия свят. Тя е отчела приходи от около 38 млрд. долара (32 млрд. евро) през 2024 г., въпреки че финансовите резултати на компанията не са публични.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 месеца Францетата сигурно произвеждат своите Лорейн Лоран Шан Залалан марки в същите или в съседни на Шейн фабриките в Китай, ама цените... Х100. отговор Сигнализирай за неуместен коментар