„Големите търговски вериги си остават атрактивен канал за покупка от страна на домакинствата заради ценовите промоции и акции. При собствените марки на хранителните вериги се регистрира стабилно търсене, породено от изключително добрата комбинация между цена и качество. При тези марки качеството се съблюдава изключително строго, защото обикновено е по рецептура на самите търговски вериги, коментира той. – При хранителните продукти българските доставчици са предпочитани, защото потребителят ги търси.“
Вълканов е категоричен, че търговските вериги имат интерес да развиват и задълбочават отношенията с българските производители, но настоява държавата да си свърши работата чрез по-интелигентно управление на подкрепата за дадени сектори, за да се обезпечи тяхната производствена ефективност и да могат те да са конкурентни на вноса.
„Компаниите полагат страхотни усилия, така че ценовият шок да не се усеща толкова много от потребителите”, заяви той.
Що се отнася до кризата с доставките Вълканов посочи, че се забелязва преориентиране на част от компаниите към алтернативни доставчици, които работят по-близо и по-лесно могат да адаптират производството си. „Виждаме процес на приближаване на доставчиците до компаниите чисто географски“, каза изпълнителният директор на Сдружение за модерна търговия.
По думите му логистичните предизвикателства в момента са много големи.
„Случващото се по река Дунав със засушаването и спирането на превоза по нея, пренасочи трафика към двата единствени моста, които имаме между България и Румъния. Това доведе до огромни задръствания и опашки, както и до много сериозни усилия въпреки това асортиментът по щандовете да бъде постоянен. Тук много остро се вижда огромното изоставане на България по отношение на обезпечаване на транспортна и логистична осигуреност. Виждаме, че на българските граници трафикът се затормозява изключително много и затова трябва да се вземат спешни мерки от страна на държавата“, съветва Николай Вълканов.
Изпълнителният директор на Сдружение за модерна търговия отбеляза, че в диалога между организацията и държавата има известен успех по отношение на нормативната рамка и за пример даде отпадането на ДДС върху дарените храни.
Постига ли се баланс между интересите на търговските вериги и земеделските производители? Ориентират ли се търговските вериги към възобновяеми източници и успяват ли да си набавят алтернативни енергийни източници? Ще се облекчи ли процедурата по присъединяването им към енергопреносната мрежа?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие” гледайте тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа