Директор на Apple се е оттеглил от борда на Didi Global в момент, в който китайската компания за споделено пътуване не успява да си върне позициите, които загуби заради натиска, който Пекин оказва върху интернет сектора в страната, пише Bloomberg.
Адриан Перика, вицепрезидент по корпоративното развитие, е напуснал борда на Didi, сочи изявление от едно изречение на уебсайта на Didi от този месец. Didi не е отговорила на запитванията за коментар. Apple отказва да коментира.
Оттеглянето на Перика, който ръководи и стратегията за сливания и придобивания на Apple, следва турбулентна година за Didi. Откакто компанията извърши първичното си публично предлагане в САЩ въпреки желанията на Пекин през юни миналата година, приложението на Didi беше премахнато от магазините за мобилни приложения в Китай, което попречи на значимия растеж и изтри над 80% от пазарната капитализация.
През май Didi каза, че ще се отпише от борсата в Ню Йорк. Миналия месец компанията беше глобена с 1,2 млрд. долара от китайското правителство за нарушения, които според Пекин компрометират националната сигурност, а това сложи край на едногодишно разследване.
Перика се присъедини към борда на Didi през 2016 г., след като Apple направи инвестиция от 1 млрд. долара в приложението за споделено пътуване. Това даде на производителя на iPhone по-сигурна стъпка на китайския пазар, докато напрежението между САЩ и Китай се засилваше. По това време главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук каза, че ходът е „чудесна финансова инвестиция“.
Перика, бивш банкер в Goldman Sachs, е част от екипа на Apple от 2009 г. и се отчита директно на Кук. Компанията забави процеса по сключване на сделки през последните две години, докато технологичните гиганти следят все по-внимателно икономическите несигурности.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри