IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 110 хил. са подадените оферти през системата за електронни търгове

От началото на годината са публикувани над 20 хил. обществени поръчки, което е колкото за предходните две години общо

15:05 | 01.09.22 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Общият брой на подадените оферти през Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ надхвърли 110 хиляди.

Само за последната година офертите, които са подадени по електронен път, са над 80 хиляди, което е близо три пъти повече спрямо същия период година по-рано.

Платформата беше изградена от „Информационно обслужване“ АД в консорциум със „Сирма Солюшънс“ АД, „Негометрикс България“ ЕООД, „Скейл Фокус“ АД и Адвокатско дружество „Събев и съдружници“ и влезе в експлоатация в началото на 2020 г. Досега са подписани общо над 48 хил. договора чрез използване на системата.

От регистрираните оферти над 30% са подадени в извънработно време. Системата осигурява възможност на участниците да подават оферти в удобно за тях време и място, без да се съобразяват с работното време на администрацията. Голяма част от офертите са регистрирани след полунощ в интервала 00.00-6.00 ч., от различни точки на страната, информират от „Информационно обслужване“.

Общият брой на публикуваните до този момент обществени поръчки в изцяло обновения регистър надхвърля 42 хиляди. За периода януари–август 2022 г. са публикувани над 20 хил. поръчки, което е колкото предходните две години, взети заедно.

В системата са регистрирани близо 12 500 фирми и 2000 физически лица, а броят на възложителите, които използват ЦАИС ЕОП, е над 4600. Екипите на „Информационно обслужване“ АД са провели над 300 обучения за работа с платформата, в които са обучени над 5500 потребители.

Системата разполага с общо 32 функционални модула, които осигуряват публичност, прозрачност и по-добър мониторинг върху пазара на обществените поръчки в страната.

Платформата дава възможност за по-добро проследяване на възлагателните процеси, намаляване на административната тежест, опростени и съкратени процедури и значителни икономии за всички участници. Чрез нея напълно се елиминира необходимостта от носене на документи на хартия в различните институции.

Платформата изцяло дигитализира процеса от планирането на обществените поръчки до възлагането и управление на договори.

Чрез нея се постига пълна прозрачност и проследимост на действията, по-добър мониторинг на публичните разходи и елиминиране на възможността за манипулиране на оферти както от възложителите, така и от участниците. Кандидатите сами криптират своите оферти с асиметричен криптографски ключ и само те могат да предоставят ключ за декриптиране, което гарантира сигурност на данните и подадените оферти, посочват от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още