Spotify Technology прогнозира, че броят на слушателите на музикалната ѝ стрийминг платформа ще достигне 500 млн. души през текущото тримесечие, след като компанията отчете резултати за четвъртото тримесечие, които надминаха очакванията както за броя на активните потребители, така и за абонатите, предава Ройтерс.
Цената на акциите на гиганта нарасна с 9% преди началото на борсовия ден.
След като през 2022 г. инвестира значително, за да разшири бизнеса си с подкасти и аудиокниги, компанията се опитва да овладее оперативните си разходи, които нараснаха два пъти по-бързо от приходите ѝ през миналата година, като съкрати 600 служители и намали другите си разходи.
„Винаги сме знаели, че 2022 г. ще бъде инвестиционна година, а 2023 ще е година, в която ще забавим инвестициите и по този начин оперативните разходи, докато приходите продължават да растат“, коментира главният финансов директор Пол Фогел в интервю.
Броят на месечно активните потребители е нараснал до 489 млн. през тримесечието, надминавайки прогнозата на Spotify и тази на анализаторите за 477,9 млн. долара, благодарение на маркетинговите кампании и растежа в Индия и Индонезия.
Премиум абонатите, които носят по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили с 14% до 205 млн., което се оказа над прогнозата за 202,3 млн. по данни на Refinitiv.
Отделно от прогнозата за половин милиард абонати, Spotify също така очаква премиум абонатите да достигнат 207 млн. през настоящото тримесечие, а приходите – 3,1 млрд. евро. Анализаторите прогнозират 202 млн. абонати и 3,05 млрд. евро.
„Първото тримесечие винаги е най-слабото що се отнася до ръст на броя на абонатите. Нямаме същото ниво на маркетингови кампании, както през периода от второто до четвъртото тримесечие“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.
Миналата година Spotify обяви, че планира да достигне 1 млрд. потребители до 2030 г. и 100 млрд. долара приходи годишно. Освен това обеща по-висок марж на печалбата от скъпата си експанзия в сферата на подкастите и аудиокнигите.
Компанията инвестира повече от 1 млрд. долара в изграждането на своя бизнес с подкасти, който в момента има над 4 млн. заглавия. Но тези инвестиции засегнаха брутните маржове.
През есента Spotify прекрати 11 оригинални подкаста от Parcast и Gimlet – две студиа, които компанията придоби през 2019 г, насочвайки фокуса си към оригинални и ексклузивни предавания, които привличат слушателите.
Доун Остроф, ръководителят на съдържанието и рекламата, който помогна за оформяне на бизнеса с подкасти на Spotify, напуска компанията след четири години в нея.
Ек заяви, че няма планове да прави промени по бизнеса с подкастите след оттеглянето на Остроф.
За 2023 г. компанията очаква приходите ѝ да започнат да растат по-бързо от оперативните разходи, които скочиха заради наемането на повече служители и по-големите рекламни разходи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони