Spotify Technology прогнозира, че броят на слушателите на музикалната ѝ стрийминг платформа ще достигне 500 млн. души през текущото тримесечие, след като компанията отчете резултати за четвъртото тримесечие, които надминаха очакванията както за броя на активните потребители, така и за абонатите, предава Ройтерс.
Цената на акциите на гиганта нарасна с 9% преди началото на борсовия ден.
След като през 2022 г. инвестира значително, за да разшири бизнеса си с подкасти и аудиокниги, компанията се опитва да овладее оперативните си разходи, които нараснаха два пъти по-бързо от приходите ѝ през миналата година, като съкрати 600 служители и намали другите си разходи.
„Винаги сме знаели, че 2022 г. ще бъде инвестиционна година, а 2023 ще е година, в която ще забавим инвестициите и по този начин оперативните разходи, докато приходите продължават да растат“, коментира главният финансов директор Пол Фогел в интервю.
Броят на месечно активните потребители е нараснал до 489 млн. през тримесечието, надминавайки прогнозата на Spotify и тази на анализаторите за 477,9 млн. долара, благодарение на маркетинговите кампании и растежа в Индия и Индонезия.
Премиум абонатите, които носят по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили с 14% до 205 млн., което се оказа над прогнозата за 202,3 млн. по данни на Refinitiv.
Отделно от прогнозата за половин милиард абонати, Spotify също така очаква премиум абонатите да достигнат 207 млн. през настоящото тримесечие, а приходите – 3,1 млрд. евро. Анализаторите прогнозират 202 млн. абонати и 3,05 млрд. евро.
„Първото тримесечие винаги е най-слабото що се отнася до ръст на броя на абонатите. Нямаме същото ниво на маркетингови кампании, както през периода от второто до четвъртото тримесечие“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.
Миналата година Spotify обяви, че планира да достигне 1 млрд. потребители до 2030 г. и 100 млрд. долара приходи годишно. Освен това обеща по-висок марж на печалбата от скъпата си експанзия в сферата на подкастите и аудиокнигите.
Компанията инвестира повече от 1 млрд. долара в изграждането на своя бизнес с подкасти, който в момента има над 4 млн. заглавия. Но тези инвестиции засегнаха брутните маржове.
През есента Spotify прекрати 11 оригинални подкаста от Parcast и Gimlet – две студиа, които компанията придоби през 2019 г, насочвайки фокуса си към оригинални и ексклузивни предавания, които привличат слушателите.
Доун Остроф, ръководителят на съдържанието и рекламата, който помогна за оформяне на бизнеса с подкасти на Spotify, напуска компанията след четири години в нея.
Ек заяви, че няма планове да прави промени по бизнеса с подкастите след оттеглянето на Остроф.
За 2023 г. компанията очаква приходите ѝ да започнат да растат по-бързо от оперативните разходи, които скочиха заради наемането на повече служители и по-големите рекламни разходи.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет