Директорският екип на Apple, който включва 12 души, отразява как фокусът на компанията се е променил при управлението на Кук, който е бивш оперативен директор. Четирима от 12-те членове на висшия мениджмънт са се издигнали от операциите на Apple, а никой не наследи Айв като главен дизайнер, който някога ръководеше развитието на iMac, iPod, iPhone и Watch.
Въпреки че успехът или неуспехът на очилата може да има огромни последици за репутацията на Кук като лидер със силна ръка и за позицията на Apple като гигант, който продължава да създава иновации, първоначалните продажби вероятно ще са слаби.
Apple очаква да продаде около 1 млн. бройки от своите очила през първите 12 месеца, твърдят двама души, запознати с плановете. Това е по-малко от първите поколения на iPhone или Apple Watch през годината след пускането им.
Сложното устройство, което ще съдържа набор от камери и екрани с висока резолюция, се очаква да струва около 3000 долара – три пъти повече от Quest Pro на Meta, което потенциално ще ограничи привлекателността на очилата.
Генерирането на дори 3 млрд. долара годишни приходи от продажби би било малка част от приходите на Apple от около 400 млрд. долара за миналата година.
Скромната цел може да създаде впечатлението, че Apple очаква провал. Но компанията също така има дълга история, свързана с бавния ѝ подход в навлизането в нови продуктови категории, след което превзема пазара изключително бурно в рамките на няколко години. Хора, близки до Apple, казват, че въпреки скромната цел за продажбите, компанията подготвя маркетингов удар за новия продукт.
„В миналото пазарът е подценявал дългосрочното въздействие на пускането на нови продукти/услуги от Apple”, написаха анализатори от Morgan Stanley в бележка до клиентите по-рано този месец.
Apple обикновено продава по повече от 200 млн. броя iPhone годишно и продаде около 50 млн. часовника миналата година. Продаването на 1 млн. броя очила ще представлява около 10% от все още зараждащия се пазар на устройства за виртуална реалност. CCS Insight изчислява, че малко под 10 млн. очила със смесена реалност са били продадени в световен мащаб миналата година.
Амит Даянани, анализатор в Evercore ISI, коментира, че Apple често използва продуктите си от първо поколение, за да привлече интереса на лоялните си потребители и да служат като катализатор за огромната ѝ общност от разработчици.
„Продуктът позволява на разработчиците на приложения да разберат как хората използват продукта и им позволява да идентифицират най-завладяващите възможности за разработка“, казва той.
Миналата година Кук каза, че Apple има 34 млн. регистрирани разработчици, създаващи приложения за нейните устройства. Това ще позволи на Apple да възприеме подхода „ако го изградиш, те ще дойдат“, подготвяйки сцената за по-успешни премиери в скоро време.
„Видяхме как iPhone процъфтя, докато общността на разработчиците нарастваше и потребителите усещаха силата на приложенията“, коментира Ханиш Бхатия от Counterpoint. “Очакваме подобна динамика на растеж на категорията за очила, като всяко поколение ще е подобрение спрямо предходното“.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 2 години Как не разбраха, че никой не иска да ги носи тези очила. Как ичезнаха в небитието 3д тв с очила, на метата глупостите сега и тези ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар