Потребителите на TikTok са харчили много средства за купуването на стоки от различни доставчици в платформата за електронна търговия TikTok Shop през празничния сезон, показват данни на TikTok и анализ на Ройтерс на потребителските модели на харчете, измерени чрез данни от Facteus.
TikTok Shop, който заработи в САЩ през септември 2023 г., вероятно е придобил пазарен дял в електронната търговия в критичен момент, пише Ройтерс. Онлайн платформата служи като канал за електронна търговия за големи марки като e.l.f. Cosmetics и Ninja Kitchen, наред с други продукти.
В прессъобщение в края на ноември TikTok Shop обяви, че продажбите му са достигнали 100 млн. долара по време на Черния петък, когато американските потребители, търсещи изгодни оферти, харчат много онлайн.
Преди това компанията обяви, че броят на хората, които пазаруват от TikTok Shop всеки месец, се е увеличил почти три пъти – информация, на която Ройтерс не успява да направи независима проверка.
В петък федерален апелативен съд на САЩ потвърди закона, който изисква китайската компания ByteDance майка да се отдели от популярното си приложение TikTok в САЩ до 19 януари следваща година под заплахата от забрана. Ако това се случи, забраната на приложението за кратки видеоклипове може да обхване и TikTok Shop.
„Магазинът TikTok е нов канал за дистрибуция и марките се справят много добре в него“, казва Ерик Хуберман, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция Hawke Media, чиито клиенти продават продукти през онлайн магазина. „Честно казано, няма алтернатива. Това ще бъде загубен поток от приходи.“
Подобно на конкурентите си Shein и Temu, TikTok Shop предлага стоки от доставчици от трети страни, някои от които доставят артикулите от Китай при много ниски цени. Всяка от платформите се опитва да привлече повече продавачи от САЩ с по-ниски такси, за да подпомогне по-бързите доставки.
Възползвайки се от популярността на приложението TikTok, търговците в онлайн магазина обикновено използват реклами и спонсорирани „инфлуенсъри“, за да предлагат продуктите си на 170-те милиона потребители на социалната мрежа в САЩ.
Търговците в TikTok Shop изпълняват директно поръчките на купувачите, като понякога използват трети страни или услугите за онлайн доставки на TikTok.
За купувачи като 31-годишната Жасмин Уейли от Йорк, Пенсилвания, TikTok Shop е ново място за намиране на дрехи, продукти за грижа за кожата и кроксове. Тази година тя е похарчила почти 700 долара в платформата, след като е гледала видеоклипове от инфлуенсъри и рекламодатели.
Според нея TikTok е „разгадал кода“ за това как да подбира съдържание и продукти, които тя харесва. Нейните поръчки, направени от онлайн магазина, пристигат по-бързо от тези, които тя прави през Amazon.
За търговци и инфлуенсъри TikTok Shop предлага живи видеовключвания, при които купувачи могат да пазаруват директно.
Нико Льо Буржоа, оперативен директор на TikTok Shop в САЩ, заяви в изказване пред Ройтерс, че броят на живите включвания в Щатите, правени месечно, почти се е утроил през последната година.
Според Facteus разходите, направени за пазаруване от TikTok Shop в САЩ, са надхвърлили похарченото в Shein и Temu през седемте дни, предхождащи киберпонеделника (2 декември) – ден за интензивно онлайн пазаруване. Facteus посочва, че данните, с които работи, се базират на 140 млн. дебитни и кредитни карти на потребители, и представляват 7-10 % от всички похарчени средства в САЩ.