Изкуственият интелект (AI) може да помага при подготовката и провеждането на корпоративни обучения, но не и да замести човешкия фактор. Това каза Илиян Бойчев, основател и изпълнителен директор на IBTrainings, в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му корпоративните обучения стават по-кратки и по-чести, а компаниите осъзнават ползите от дозирането на информацията и адаптирането на съдържанието към нуждите на екипите. Бойчев посочи, че макар да става дума за фирми в технологичния сектор, то те се различават и като специфики, и като корпоративна култура, и като естество на работата.
Според него това са тенденции, започнали по времето на пандемията от Covid-19, които сега се задълбочават.
Бойчев коментира, че изкуственият интелект започва да оказва влияние, като има и позитивни, и негативни страни. Според него AI може да помогне в обученията, ако се използва по подходящ начин в моментите на подготовка, същевременно не може да се разчита изцяло на него за провеждането на обучения и няма как да замести човека, особено при лидерски обучения, особено при такива за лидерски умения, свързани основно с взаимоотношение и пример.
AI намира повече място в продуктовите обучения, които са насочени към т.нар. hard skills (твърди умения), а не soft skills (меки умения), смята Бойчев.
Според него емпатията, невербалната комуникация, поведението и личният пример са незаменими елементи, които AI не може да възпроизведе, а личният контакт е от ключово значение за изграждането на доверие и мотивация.
Предизвикателство при интеграцията на AI е тълкуването на данните, каза още Бойчев. Той обърна внимание на това, че AI работи предимно с количествени данни, но в обученията са важни и качествените аспекти като мотивацията и ангажираността на участниците.
Важно е да се намери баланс между количествени и качествени данни, смята той. Ролята на обучителите е да филтрират информацията и да я предоставят по въздействащ начин, като емоционалното въздействие е от съществено значение, каза още Бойчев.
В бъдеще се очаква тенденцията към по-кратки и динамични сесии да продължи. Истинската персонализация идва от предварителния анализ на аудиторията, а напълно виртуалните водещи не могат да заменят човешкия елемент на доверие и човещина.
Според него потребителите не са склонни да се доверяват на виртуални обучители, защото липсва човешкият елемент, който все още е високо ценен. Очаква се тенденцията на увеличаване на присъствените обучения да продължи.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването UpDate може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа