Eight Sleep – стартъп, известен с високотехнологичните си калъфи и системи за матраци с контролирана температура, пусна разширена гама от продукти и заяви, че се готви да излезе на пет нови пазара, включително в Китай, докато планира потенциално първично публично предлагане, пише Bloomberg,
Приходите са се увеличили 10-кратно от 2020 г. насам, съобщи компанията, без да разкрива годишните си данни. Брандът вече има „стотици хиляди“ клиенти и до момента е продал продуктите си, наречени „pods”, на стойност половин милиард долара, обяви в интервю главният изпълнителен директор Матео Франческити. Около 20% от приходите идват от повторни покупки, включително от хора, решили да обзаведат няколко спални в дома си, допълва той.
Най-новите продукти на Eight Sleep се появяват на фона на нарастващата конкуренция – няколко компании използват все по-сложни сензори за проследяване на здравето на потребителите и предлагат проактивни опции. Други продукти, предлагащи подобно наблюдение на здравето, включват Apple Watch, марката за фитнес тракери Whoop и Oura Ring от Oura Health. Подходът на Eight Sleep е уникален с това, че проследява много от същите сърдечно-съдови и дихателни показатели, без да е нужно потребителят да носи устройство.
Основаната през 2014 г. компания привлече микс от елитни представители на Силициевата долина, професионални спортисти и ранни потребители със своите калъфи за матраци, които имат вградени сензори за здраве, вибрираща аларма за събуждане и регулируеми контроли на температурата. Има и опционална основа, която се поставя под обикновен матрак и позволява придвижването му нагоре и надолу. По този начин устройството може да повдигне главата на човека, когато засече хъркане, или да регулира, за да облекчи натиска върху гърба.
Версията от пето поколение Pod 5 добавя нов алгоритъм за проследяване на здравни показатели, ползващ изкуствен интелект. Той следи промените в тенденциите що се касае до сърдечните показатели или необичайни модели на дишане. Освен това в основата има система от високоговорители за съраунд звук, предназначена да възпроизвежда успокояваща музика. Всичко това се предлага на цена от 2849 долара, съобщи компанията. Сумата е с 250 долара по-висока от тази на Pod 4.
Pod 5 ще се продава с възможност за покупка и на допълнително одеяло на стойност 1050 долара, което работи с калъфа за матрак, като всяко от тях регулира температурата си, за да се постигне максимално добър сън. Одеялото обаче не работи с по-старите продукти на Eight Sleep.
Базираната в Ню Йорк компания възнамерява да стане публична „до няколко години“, твърди говорителят ѝ, който не изключва възможността за насочване и към други видове продукти.
Компанията се интересува от добавяне на мониторинг на кръвното налягане - функция, която вече е налична в някои висококачествени носими устройства. „Ще можем да проследяваме неща като сънна апнея с течение на времето“, както и сърдечни аритмии, твърди той, отбелязвайки, че някои от тези функции се регулират от Агенцията по храните и лекарствата.
Към днешна дата стартиращата компания е набрала 170 млн. долара финансиране, според говорителя, като сред инвеститорите ѝ са фондът на SoftBank, Valor Equity Partners, Khosla Ventures, Founders Fund и General Catalyst. През 2021 г. стойността на компанията е била близо 500 млн. долара, съобщиха по това време от TechCrunch, но компанията отказва да предостави по-актуална оценка.
Освен в Китай Eight Sleep планира тази година да направи експанзия и в Швейцария, Мексико, Саудитска Арабия и Сингапур.