Тогава осъзнава, че всичките му приятели са в Strava. „Това наистина сериозно промени нещата за мен“, коментира той. Бягането му спира да е самотно.
Мартин напуска NBCUniversal през 2016 г., за да управлява до 2019 г. дигитални продукти в Nike, включително приложението Run Club. След това се премества в Шанхай, за да ръководи бизнеса на компанията с предложения директно към потребителите в Китай.
„Той наистина може да спечели благоразположението на екипа“, коментира Мат Салазар, който е работил заедно с Мартин в Nike и по-късно го е последвал в Strava като главен продуктов директор на компанията. „Ще направи всичко необходимо.“
Това включва и личното смирение. В началото на престоя си в чужбина притесняващият се от светлината на прожекторите Мартин се озовава в костюм и на сцената, играейки главната роля в културно представление, организирано от екипа му, като има само шест месеца уроци по мандарин зад гърба си.
В Китай Мартин няма достъп до Strava. Докато него го няма, приложението преживява бум.
Базираната в Сан Франциско компания е основана през 2009 г. от Майкъл Хорват и Марк Гейни, дългогодишни най-добри приятели и бивши съотборници по гребане от Харвард. През първите си 10 години Strava се радва на всеотдайна, но нишова популярност сред сериозните спортисти. След това идва пандемията от Covid-19, а хората заменят закритите фитнес зали с бягане. Така 23 млн. нови потребители изтеглят Strava през 2020 г., според компанията за пазарни проучвания SensorTower. Това се равнява на 120% ръст на потребителите за една година.
През това време обаче базата от абонати на Strava става все по-разочарована от проблемите на приложението и липсата на нови функции.
„На хартия нещата вървяха добре за Strava по отношение на регистрацията на нови потребители“, коментира Рей Мейкър, който ръководи популярния блог за спортни технологии DCRainmaker. „Но не вървяха особено добре що се касае до това да държат доволни съществуващите потребители.“
Двете функции на Strava – социална мрежа и проследяване на тренировки – понякога се сблъскват, например когато потребители случайно поставят невъзможно бързи рекорди за колоездене на електрически велосипеди. А freemium моделът на приложението дразни дългогодишните потребители, като държи основните функции зад платен абонамент.
Сред разочарованите е самият Мартин, който до 2022 г. се завръща от Китай и поема роля в YouTube.
„Отново пуснах Strava и бях някак разочарован, защото приложението не се беше променило чак толкова много“, споделя той. „Беше като несподелена любовна афера, в която го обичах, но не чувствах, че получавам достатъчно от него.“
Абонаментният бизнес
Мартин поема ръководството на Strava в началото на миналата година, след като Хорват – един от съоснователите на приложението – се оттегля от поста. „Strava се нуждае от изпълнителен директор с опита и уменията, които да ни помогнат да се възползваме максимално от тази следваща глава“, казва Хорват в изявление.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 3 месеца При толкова много безплатни други приложения, ще му е доста трудно да накара любителите да плащат просто за едната информация. Тях и без това ги дерат с цените на спортните стоки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар