IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Новият лидер на Strava има нов начин да направи тренировките ви по-добри

Майкъл Мартин има предимството да е дългогодишен потребител на Strava, а сега има задачата да реши проблемите ѝ

14:34 | 19.08.25 г. 1
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Серията от успехи на приложението по време на пандемията се е охладила и растежът на изтеглянията се забавя. Мартин вече е ветеран в бизнеса с приложения за упражнения благодарение на времето, в което ръководи Run Club на Nike - тогава едно от водещите приложения за бягане. Отличителната функция на Run Club е автоматизиран аудио треньор, който дава съвети и насърчения в слушалките на бегачите.

„Да имаш такъв вид треньорство в ухото си беше наистина, наистина влиятелно“, споделя Мартин. Но той смята, че това не е заместител на приятелите и колегите, които аплодират бегач, както правят в Strava. „Това е най-ефективният начин да те накара да бъдеш по-активен“, допълва той.

Strava сега е пред Nike Run Club в класациите на Apple App Store. През май компанията обяви ново набиране на средства от съществуващите си инвеститори при оценка от 2,2 млрд. долара. Кръгът беше воден от Sequoia Capital.

Платеният план на Strava струва 79,99 долара годишно спрямо 59,99 долара през 2022 г. Компанията разчита на абонати за 90% от приходите си, тъй като времето, което потребителите прекарват в приложението, обикновено е кратко и има малка възможност да им се показват реклами. Strava е рентабилна от 2022 г., коментира Мартин пред Yahoo Finance тази година.

Платените членства обаче са трудни за продажба напоследък, тъй като потребителите се стремят да ограничат разходите си. „Дори жена ми идва при мен и казва: „Има толкова много абонаменти“, казва Мартин. „Трябва да ѝ напомням, че съм в бизнеса с абонаменти.“

Труден избор

В рамките на месеци, след като започва работа в Strava, Мартин трябва да направи труден избор.

Потребителите отдавна настояват за версия на приложението в „Тъмен режим“, с черен фон, който да съответства на визуалната опция в iOS на Apple. Това беше трудно искане, което изисква препрограмиране на всеки екран в приложението, един по един.

Мартин решава да спре разработката на всяка друга функция, за да изгради въпросния Dark Mode. „Това беше многомесечна инвестиция, с която всички бяха ангажирани“, коментира главният информационен директор Салазар. Въпреки че мнозина от екипа са развълнувани, някои инженери са скептични към решението да се замразят дългогодишни проекти, разказва главният директор по човешките ресурси на Strava Мишел Буске.

Инвестицията се отплаща. Видеото на Мартин в YouTube, с което обявява пускането на Dark Mode, става хит и функцията показа на феновете, че Strava най-накрая се адаптира. „Това предизвика голям фурор“, казва блогърът за фитнес технологии Мейкър.

Решението също така сплотява екипа на Strava. „То изгради много вяра в него“, коментира Бускет за Мартин. „Има доказани резултати, че той се опитва да прави най-доброто за компанията и хората го виждат.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:34 | 19.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
GDpelev
преди 3 месеца
При толкова много безплатни други приложения, ще му е доста трудно да накара любителите да плащат просто за едната информация. Тях и без това ги дерат с цените на спортните стоки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още