Meta Platforms е разпуснала своя екип, наречен "Отговорни иновации", който някога беше важна част от усилията ѝ за справяне с опасенията за потенциалните недостатъци на нейните продукти, пише Wall Street Journal.
Екипът включваше няколко десетки инженери, специалисти по етика и други, които си сътрудничеха с вътрешните продуктови екипи и външни специалисти по поверителността, академици и потребители, за да открива и отговаря на потенциални опасения за нови продукти и промени във Facebook и Instagram.
Говорителят на Meta Ерик Портърфийлд твърди, че компанията остава ангажирана с целите на екипа и че повечето от бившите му членове ще продължат да вършат подобна работа в други части на Meta, макар че работните им места не са гарантирани. По думите му компанията вярва, че нейните ресурси за безопасен и етичен дизайн на продуктите е по-добре да бъдат насочени към отделни екипи, така че да се отговаря на конкретни проблеми.
Разпадането на звеното се случва в труден момент за Meta, тъй като тя се бори с рязкото забавяне на основния ѝ бизнес с дигитална реклама, което накара гиганта да забави наемането на кадри в последните месеци. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърт се опитва да преструктурира голяма част от бизнеса на гиганта, наблягайки на инициативи, които могат да помогнат за стимулиране на растежа в краткосрочен план или които отговарят на дългосрочната му визия за метавселената.
Както беше предвидено в по-ранните изявления на компанията, екип Отговорни иновации трябваше да има важна роля в бъдещите продукти на компанията, като се започне от насърчаване на новоназначени инженери как да мислят за потенциалните недостатъци на това, което създават, до консултации при проектиране на конкретни продукти.
Миналата година Маргарет Гулд Стюарт, вицепрезидент на компанията, съблюдаващ въпросния екип, написа публикация в блога на Meta, наречена „Защо съм оптимист за усилията на Отговорни иновации на Facebook.”
„Ние проектираме нашите продукти с подход, поставящ на първо място поверителността, и си партнираме с експерти по граждански права, достъпност, човешки права и безопасност, както и с академични институции, правителства и хора, които използват нашите продукти, като вас“, написа Стюарт в публикацията си от юни 2021 г.
Звика Кригер, който ръководеше екипа преди да напусне Meta по-рано тази година, посочва в интервю, че усилията на тима са по-мащабни от другата работа, свързана с безопасността. Кригер, който твърди, че екипът се е консултирал с повече от 100 продуктови екипа, цитира като пример за работата си участието в решението на хората, занимаващи се със запознанствата във Facebook, да избягват включването на филтър, който би позволил на потребителите да таргетират или изключват потенциални любовни интереси към конкретна раса. Други приложения за запознанства по-късно са последвали този промер, допълва той.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна