Щатският търговски дефицит спрямо Китай е много по-малък, отколкото официалните статистически данни предполагат, се посочва в едногодишно изследване, което поставя под въпрос досегашната представа за глобалните търговски дисбаланси, съобщава Financial Times.
Съвместно изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и Световната търговска организация (СТО) разкрива безпрецедентни несъответствия в етикетите като „Произведено в Китай“ или „Произведено в Германия“. Анализаторите базират заключенията си на произхода на компонентите и извършените услуги вместо на крайния продукт.
Изследването също така потвърждава факта, че САЩ са основен търговски партньор на Великобритания, тъй като много американски продукти всъщност са сглобени с британски компоненти. Ако Великобритания напусне ЕС обаче, тези търговски отношения може да пострадат, предупреждават анализаторите.
ОИСР и СТО изтъкват, че тяхното проучване по въпроса как стоките и услугите реално са произведени, илюстрира проблемите, произтичащи от търговските бариери.
„Трябва да гледаме на стоките и услугите като на "произведени в света". Това означава радикална промяна в начина, по който разбираме идеята за търговските потоци“, казва Анхел Гурия, председател на ОИСР.
Въпреки че традиционната търговска статистика класифицира продажбата на сглобено в Мюнхен БМВ в САЩ като изцяло „германски“ износ, много от компонентите на колата всъщност са били произведени извън Германия.
Според проучването търговският дефицит на САЩ към Китай през 2009 г. е бил не 176 млрд. долара, а 131 млрд. долара, или с 25% по-нисък – колкото е стойността на компонентите, изработени в други страни като Южна Корея и Япония и използвани в китайската електроника.
Изследването подкопава опитите на САЩ да заклеймят Китай като „валутен манипулатор“. Гурия коментира, че твърдението, че юанът е подценен „вече не е толкова важен и уместен въпрос“. Той допълва, че е „безсмислено“ глобалната политика да бъде фокусирана върху двустранните търговски отношения.
Данните също така разкриват, че една трета от стойността на „произведените в Германия“ автомобили може да бъде проследена до компоненти и услуги, предоставени от други страни.
Според ОИСР и СТО Германия всъщност печели повече от износа на услуги, отколкото от износа на произведени стоки.
Също в противовес на традиционните статистически данни САЩ, а не Германия, е основният търговски партньор на Франция.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали