IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пет причини, поради които компаниите се отнасят зле с персонала и клиентите си

Отнасяйте се добре към клиентите и служителите си и бизнесът ще процъфтява, съветва британски бизнесмен

14:11 | 10.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Обслужването е жизненоважно за бизнеса. <em>Снимка: gettyimages</em></p>

Обслужването е жизненоважно за бизнеса. Снимка: gettyimages

Разсейването

Дори и да са обединени, лидерите на компанията често искат да придвижат бизнеса напред. Те навлизат на нови пазари. Те правят придобивания, които поради различията в културата и информационните системи рядко сработват. След като са успели с даден продукт или услуга, те опитват други свързани с тях.

След като са опитали това и са го намерили за твърде трудно, те трябва да ограничат разходите, да се пренасочат, да затворят дъщерни дружества и да съкратят персонал. Служителите, които останат са преуморени и деморализирани, което клиентите скоро забелязват.

Алчността

Може би най-голямата причина от всички. Лидерите на компанията смятат, че печеленето на пари е основната цел на бизнеса, а не страничен продукт от доброто му управление. Те виждат възможност да изкарат пари за себе си, като продадат компанията на по-голям конкурент (който често съсипва и двата бизнеса - вижте по-горе), на частна инвестиционна група или я листнат на фондова борса.

Те убеждават своите директорски бордове, че за да привлекат лидери като самите тях, те трябва да бъдат по-добре платени. Те също така твърдят, че имат нужда от опции върху акциите на компанията, за да приведат поведението си по-тясно в съответствие с интересите на своите акционери.

Акционерите изискват увеличение на печалбата всяко тримесечиe или полугодие, което насърчава бизнес лидерите, които имат едно наум за опциите си, да търсят начини за увеличаване на цената на акциите, а не да инвестират в дългосрочен план. Те продължават да говорят за това, че служителите са най-големият им актив и че клиентът е на първо място, но очите им са другаде.

Конкуренцията

Това може да извади от строя дори най-добронамерените бизнес лидери. Въпреки че Ричър казва, че не е сложно, да останеш в бизнеса е трудно. Други компании подбиват цените ти, а технологиите и методите на дистрибуция се променят. Richer Sounds успя да запази магазините си в условията на онлайн конкуренция.

Компанията казва, че го е направила, като е набирала продавачи на базата на „естественото дружелюбие, а не на уменията за продажби при високо напрежение“, намирайки персонал, който е достатъчно ентусиазиран и сведущ относно продуктите, за да ги обясни на клиентите. Други бизнеси установяват, че това не е достатъчно, за да оцелеят. Или може би недостатъчно от тях са опитали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:27 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още