След приемането на пандемичния фискален пакет на новата администрация за 1,9 трлн. долара вниманието се насочва към инфраструктурата - отколешен приоритет в програмата за икономическо възстановяване на президента Джо Байдън. Голяма инициатива относно инфраструктурата би постигнала множество цели едновременно: разкриване на работни места, повишаване на заплатите, укрепване на икономиката, подобряване на индустриалната конкурентоспособност и ускоряване на прехода към зелена енергия. Като се има предвид комбинацията на всички тези неотложни цели, Конгресът не трябва да се плаши от заемите, необходими за финансиране на плана, пише Ноа Смит за Bloomberg.
Традиционно американските планове за инфраструктура са мрачна необходимост, която поддържа съществуващата икономика, без реално да я подобрява. Инженерите предупреждават, че пътищата и мостовете ни се разпадат и след години федералното правителство ще хвърли пари за проблема, заедно с малко проекти за ново строителство. Пътищата и мостовете ще бъдат закърпени в поносимо състояние, някои строителни работници ще намерят работа и системата ще изкара още няколко години.
Законопроектът на Байдън почти сигурно ще бъде различен. Амбициозните планове, изложени в неговата кампания, представляват трансформация на американската икономика. Най-големите цели на Байдън включват мащабна преориентация към зелена енергия, насърчаване на местното производство и акцент върху работните места в областта на грижите, които се очаква да осигурят масова заетост на средната класа през следващите десетилетия.
Все още не е ясно колко от това всъщност ще влезе в законопроекта за инфраструктурата. Първият голям въпрос е дали Байдън ще използва процеса на съгласуване през следващата фискална година, която започва на 1 октомври. Това ще позволи на инфраструктурата да заобиколи обструкциите, премахвайки необходимостта да се намерят 10 републикански сенатори, които да подкрепят законопроекта. Като се има предвид, че нито един републикански сенатор не гласува в подкрепа на фискалните стимули на Байдън, въпреки че те са популярни сред републиканските гласоподаватели, то вероятно съгласуването е пътят.
Това ще ограничи законопроекта до фискални мерки, което означава, че много от регулаторните усилия, за които Байдън настоява - например налагане на по-високи стандарти за икономия на гориво - може да се наложи да бъдат премахнати и разгледани в отделно законодателство.
Но разходните елементи ще бъдат наистина ключовата част. Ускоряването на прехода към зелена енергия е най-важната икономическа задача на страната, тъй като съчетава екзистенциалния императив за борба с изменението на климата с икономическите обещания за по-евтина енергия. Удивителният спад в цената на слънчевата енергия и батериите обещава да предизвика революция в производителността в много други сектори на икономиката - включително промишлеността - но ще изисква големи инвестиции, за да се реализира този потенциал.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
преди 4 години "По-добър вариант са заемите, тъй като те са еднократен разход, който ще носи ползи десетилетия наред" - а заемите после кой ги плаща? И с какво? :) Не знам кой ги мисли тия заглавия и подзаглавия, ама *** просто вече не издържа и ще се пръсне... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Че що пък да ти ги казвам?Все на лесно гледате да минете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години я кажи кои са тия цифри, бе цифрометър пхаха.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ихххх..Дядя пак блеснал с коментар.С доста завидно самочувствие разполага тоз човек, щом инвеститори от целия свят , управляващи активи , изразяващи се в цифри ,които той вероятно не може да напише, за него са баламурници и наивници...Бу кьопек алтън гиби чорбаджи!!!Барут гиби, валлах, дядя!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А защо въобще трябва правителството да се занимава с прехода към зелена енергия?През изминалата 2020 година частният сектор в щатите е инсталирал почти 17 гигавата вятърни мощности и над 19 гигавата соларни такива, като общите инвестиции в тези ВЕИ е над 50 млрд $.Не ми е ясно защо на този етап трябва да се набърква правителството в този процес и да го затормозява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Инфраструктурата в САЩ не трябва да се финансира с вдигане на данъцитеПо-добър вариант са заемите, тъй като те са еднократен разход, който ще носи ползи десетилетия наредПеше, и 1-вото заглавие и подзаглавието са едно:Ще напечатаме и баламурници ше го колекционират.Хегемона пак ще благоденства за сметка на наивниците!https://usdebtclock.org/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар