Например, модернизирана електрическа мрежа ще помогне за транспортирането на енергия от едно място на друго, намалявайки прекъсванията и създавайки устойчивост срещу бедствия като неотдавнашното спиране на тока заради зимните бури в Тексас, като същевременно ще направи по-евтино електричеството като цяло. Мрежа от зарядни станции за електрически превозни средства ще ускори подмяната на автомобилите с вътрешно горене (друга цел на Байдън). Тези мрежи са толкова големи и се използват от толкова много различни играчи на пазара, че е трудно за частна компания да направи необходимите инвестиции. Следователно правителството трябва да играе голяма роля. В допълнение, правителството може да стимулира прехода на американската електрическа система към слънчева и вятърна енергия, като осигури подходящи средства за частни инвестиции в тези технологии. Така ще ускори кривата на знанието, която намалява още повече разходите за възобновяеми източници и позволява на администрацията на Байдън да наклони везните към енергийни източници, които не изострят климатичните промени.
Така че е време за големи инициативи по отношение на държавните инвестиции. Планът на Байдън ще бъде съвременният еквивалент на междущатската магистрална система, която изгражда по-плътни икономически връзки между отдалечените региони на Америка, в крайна сметка давайки значителен тласък на икономиката. То обаче не е било евтино. Междущатското строителство е вдигнало държавните инвестиции до 7% от БВП, в сравнение с по-малко от 4% днес.
Това ще изисква много държавни заеми. За съжаление сенаторът Джо Манчин от Западна Вирджиния, влиятелен центрист, когото мнозина смятат за решаващия глас, заяви, че евентуален законопроект за инфраструктурата трябва да се финансира от увеличение на данъците, а не чрез допълнителни дефицити.
Това е грешният подход. Както вече съм обяснявал, точно трансформационната зелена инфраструктура е нещото, което трябва да финансираме чрез заеми. Тя не само е еднократен разход, но и ще доведе до икономическа възвръщаемост във вид на по-евтина енергия, която стимулира частния сектор за много десетилетия напред.
Частните компании винаги са заемали, за да финансират големи инвестиции. Да се иска правителството да плати за прехода към зелена енергия изцяло от данъчните постъпления би било като настояване компаниите да плащат за големи капиталови проекти от текущите си приходи. С други думи, не е логично. Данъците са необходими за финансиране на текущи социални разходи, като детските надбавки на Байдън. Те не са начинът да се плаща за големи еднократни инвестиции.
В този смисъл няма проблем да се повишат данъците, за да се финансират ремонти на пътища - това са текущи, а не еднократни разходи. Това може да се случи под формата на увеличение на данъка върху бензина, чрез данък върху изминатите километри от превозните средства или данък върху въглерода, каквито предложения сега има.
Манчин трябва да спре да настоява за пълното данъчно финансиране на инфраструктурния план. А демократите трябва да настояват за мащабни действия. Ако те успеят да намерят 10 републикански сенатори, които да подкрепят амбициозна програма за зелени инвестиции, това ще е страхотно, но в противен случай (което е по-вероятното) просто трябва да прибягнат до съгласуване. Преходът към възобновяема енергия е твърде важен, за да бъде жертван заради строги икономики или междупартийни спорове.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
преди 4 години "По-добър вариант са заемите, тъй като те са еднократен разход, който ще носи ползи десетилетия наред" - а заемите после кой ги плаща? И с какво? :) Не знам кой ги мисли тия заглавия и подзаглавия, ама *** просто вече не издържа и ще се пръсне... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Че що пък да ти ги казвам?Все на лесно гледате да минете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години я кажи кои са тия цифри, бе цифрометър пхаха.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ихххх..Дядя пак блеснал с коментар.С доста завидно самочувствие разполага тоз човек, щом инвеститори от целия свят , управляващи активи , изразяващи се в цифри ,които той вероятно не може да напише, за него са баламурници и наивници...Бу кьопек алтън гиби чорбаджи!!!Барут гиби, валлах, дядя!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А защо въобще трябва правителството да се занимава с прехода към зелена енергия?През изминалата 2020 година частният сектор в щатите е инсталирал почти 17 гигавата вятърни мощности и над 19 гигавата соларни такива, като общите инвестиции в тези ВЕИ е над 50 млрд $.Не ми е ясно защо на този етап трябва да се набърква правителството в този процес и да го затормозява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Инфраструктурата в САЩ не трябва да се финансира с вдигане на данъцитеПо-добър вариант са заемите, тъй като те са еднократен разход, който ще носи ползи десетилетия наредПеше, и 1-вото заглавие и подзаглавието са едно:Ще напечатаме и баламурници ше го колекционират.Хегемона пак ще благоденства за сметка на наивниците!https://usdebtclock.org/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар