Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Защо Amazon е най-зле представилата се FAANG акция за 2021 г.?

Компанията имаше редица проблеми от началото на пандемията, включително остър недостиг на работна сила

Защо Amazon е най-зле представилата се FAANG акция за 2021 г.?

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Акциите на Amazon завършиха 2021 г. като най-изоставащите спрямо тези на фирмите с огромна пазарна капитализация в технологичния сектор, но има причина да се вярва, че 2022 г. ще бъде по-добра за книжата, пише CNBC.

Стойността на акциите на Amazon нарасна с едва 2,4% през 2021 г., представяйки се значително по-слабо спрямо останалите т.нар. FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google) книжа. Apple записа 34% ръст, Meta Platforms (преди Facebook) – 23%, Netflix – 11%, a Alphabet – топ технологична акция на годината, се изкачи с 65%. Същевременно технологичният гигант Microsoft постигна 51% ръст на борсата за годината, а технологичният Nasdaq Composite се повиши с 21%.

Последният път, в който Amazon донесе толкова слаба възвръщаемост към инвеститорите, беше през 2014 г., когато цената на книжата ѝ се понижи с 22 на сто.

Още по темата

Няколко фактора стоят зад слабото борсово представяне на компанията миналата година, твърдят анализатори.

Подобно на други компании за електронна търговия, Amazon се сблъска с трудни сравнения спрямо 2020 г., когато коронавирусната пандемия доведе до скок на онлайн поръчките.

Потребителите намалиха посещенията си във физически магазини, за да избегнат възможността да са изложени на вируса. Вместо това заложиха на онлайн търговци за всичко – от тоалетна хартия и маски за лице до офис мебели и гирички. Насочването към онлайн пазаруването тласна нагоре продажбите на Amazon, eBay, Etsy, Wayfair и други, които спечелиха, а това тласна нагоре цените на акциите им.

В началото на второто тримесечие на 2020 г. печалбата на Amazon се утрои на годишна база – първият период, който отразява предизвикания от пандемията бум на бизнеса. Същата тенденция при печалбата се запази в три последователни тримесечия.

До пролетта на 2021 г., докато все повече американци си поставиха ваксини срещу Covid-19, потребителите започнаха да се завръщат в магазините и насочиха част от разходите си към навиците си преди пандемията, като пътувания и вечери навън.

Въпреки че онлайн пазаруването остана голямо, впечатляващите ръстове на годишна база на Amazon постепенно изчезнаха. През второто тримесечие на 2021 г., приходите на Amazon нараснаха с 27%, което представляваше значително забавяне спрямо година по-рано, когато показателят скочи с 41%.

Amazon не успя да изпълни очакванията и с последните си два финансови отчета, което също натежа на акциите ѝ, твърди Том Форте, старши анализатор проучвания в D.A. Davidson.

Другите ключови бизнеси на Amazon, като облачните услуги и рекламата, имаха „много добра година“ през 2021 г., но това не успя да засенчи слабото представяне на основното подразделение за търговия на дребно, коментира още Форте. „Ако погледнете само 2021 г., тя показва, че това да се справяте добре в облака и рекламата не е достатъчно само по себе си“.

Притесненията на инвеститорите за нарастващите разходи на основния бизнес с търговия на дребно на Amazon също допринесоха за представянето на книжата ѝ, допълва Форте.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как Ирландия пропусна шанса си да стане "суперрегулатор" на Big Tech?