Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Франция забранява полетите на къси разстояния от нискотарифни авиокомпании

Мярката е опит да се предотврати поемането от нискотарифни авиопревозвачи на връзки, които Air France беше принудена да спре

Франция забранява полетите на къси разстояния от нискотарифни авиокомпании

Снимка: Adrienne Surprenant/Bloomberg

Франция планира да забрани пътническите полети по най-кратките вътрешни маршрути в страната в опит да предотврати поемането от нискотарифни авиопревозвачи на връзки, които Air France е била принудена да спре съгласно условията на спасителния пакет, предава Bloomberg.

“Щом искаме някои неща от Air France, това не означава, че нискотарифните авиокомпании могат да дойдат и да започнат собствена услуга“, заяви френският министър на околната среда Елизабет Борн по радио RMC. Ryanair Holdings и EasyJet вече оперират полети във Франция.

Още по темата
Изявлението на министъра показва потенциалните последици от екологичните условия, включени в спасителния план за Air France-KLM, които може да променят пътуванията по въздух в страната. Политиките ще поставят Франция в същия лагер като Австрия, която също наложи ограничения на пътуванията по въздух на къси разстояния в рамките на плана, финансиран с държавни средства, за местното подразделение на Lufthansa.

„Поискахме от Air France да ускори екологичния си преход“, заяви Борн и допълни, че това включва „драстично намаляване“ на броя на полетите, където има алтернативна железопътна връзка с пътуване за по-малко от 2,5 часа.

Air France-KLM получи заеми и гаранции на стойност 7 млрд. евро (7,9 млрд. долара) от френското правителство в замяна на съгласието си да намали вътрешните полети с 40%. Макар че това ще включва изтеглянето на някои полети на къси разстояния от летище „Орли“, очакванията са компанията да може да запази услугите си на летище „Шарл дьо Гол“ в Париж, от което излитат полетите й на дълги разстояния.

Френското подразделение на Greenpeace съобщи, като се позова на данни на Мрежата за климатично действие, че мерките не са достатъчно амбициозни, защото ще намалят въглеродните емисии само с 6,6%.

Борн заяви, че подкрепя следването на примера на Австрия, която предложи да наложи правила върху цените на самолетните билети, и нарече „шокиращи“ цените на билетите от 1 или дори 15 евро. Тя допълни, че подкрепя „по принцип“ определянето на минимални цени.

Австрия ще наложи допълнителна такса върху билетите от 30 евро за полети на къси разстояния под 350 км и съобщи, че цените не могат да са под данъците и таксите, като минималната цена трябва да е около 40 евро.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Коронавирусът създава нови тенденции в потреблението