Европейските нискотарифни авиокомпании притискат летищата да намалят таксите в замяна на възобновяване на полетите, предава Ройтерс.
Икономическата блокада заради коронавируса COVID-19 засилва конкуренцията между нискотарифните и традиционните превозвачи на фона на усилията им да понижат разходите си и да спечелят възможно най-голям дял от бизнеса след пандемията, коментира информационната агенция.
Според писма, с които Ройтерс разполага, Wizz Air, Ryanair и easyJet искат дългосрочни отстъпки от таксите на летищата. Ако го постигнат, компаниите ще спечелят по-голям дял от предстоящото възстановяване на трафика.
Wizz Air, в своето искане, което е изпратила на летищата миналия месец, заявява, че е готова да разшири бизнеса си, като подчертава „значителни промени в мрежовата стратегия, водещи до пренасочване на капацитет между летищата“.
Междувременно компанията обяви днес, че разкрива нова база в Ларнака, Кипър. Това е 28-та база на превозвача, в която той ще базира 2 свои самолета Airbus A320 от юли т.г. Компанията стартира и 10 нови маршрута от Ларнака до 6 държави също от юли.
Бумът на пътуванията на ниски цени стимулира европейското регионално развитие за две десетилетия, тъй като бюджетните превозвачи се фокусират върху вторичните летища, много от които са собственост на местните администрации.
Докато се опитват да поставят ултиматуми на летищата, нискотарифните превозвачи атакуват и държавните спасителни програми за редовни авиокомпании. Ryanair обеща тази седмица да оспори помощта за Lufthansa.
Властта им над летищата е сред ключовите предимства, които бюджетните авиокомпании притежават срещу традиционните конкуренти, заедно с по-голямата гъвкавост за съкращаване на работни места и разходи при възстановяване, основано на отстъпки.
Икономическата криза ще доведе до "преминаване от високотарифни превозвачи към нискотарифни", прогнозира главният изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади в интервю този месец. Той допълни, че унгарският превозвач ще преговаря с всяко отделно летище, за да постигне по-добри сделки.
Според него „летищата отчаяно ще искат да запълнят капацитета“.
Предварителните изисквания на Ryanair отиват по-далеч от тези на конкурентите. Ryanair Group ще даде приоритет на онези летища, които са съгласни да се откажат от таксите, които компанията плаща, до октомври, както и да намалят рязко таксите за период от една година след това.
Ирландската група активно преследва големи отстъпки, каза и главният и изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри на инвеститорите миналата седмица. Според него това са основните спестявания, които компанията може да направи.
EasyJet е поискала от летищата в 20-минутни Skype сесии, проведени наскоро, да се обсъдят възможностите за подкрепа на авиокомпанията за рестартиране на операциите, но не е дала конкретни предложения. Компанията е подчертала, че предложенията ще окажат влияние върху „това как ще разгърнем капацитета“.
Предложенията трябва да покриват всички такси и да включват „краткосрочни стимули за рестартиране“ и взаимни отстъпки, „маркетингови средства за онлайн медиите на easyJet“ и допълнителна „подкрепа на местната власт и туристически бордове“.
EasyJet не може да коментира конкретни дискусии, заяви говорител на компанията в четвъртък. „Работим съвместно с всички летища за договаряне на такси, които позволяват развитие на трафика, който иначе няма да се осъществи“, казва компанията.
Летищата, останали безлюдни заради пандемията, имат по-малка гъвкавост на капиталовите разходи в сравнение с авиокомпаниите, което заплашва много от тях с несъстоятелност, освен ако летният трафик не се увеличи.
Оливие Янковец, който оглавява индустриалната група ACI Europe, заявява, че нискотарифните превозвачи се ангажират с готовността на „отчаяните“ летища да се откажат от таксите само за да привличат пътници и да печелят пари от търговия. „Авиокомпаниите на практика провеждат конкурси за красота между летищата“, допълва той. Писмата, като това на Ryanair, "показват невероятното господство, което нискотарифните авиокомпании могат да упражняват над летищата днес в резултат на тази криза", казва още той.
Анализатори смятат, че нискотарифните превозвачи ще получат по-добри сделки, защото са тези, които ще осигурят растеж, тъй като вътрешноевропейският трафик ще се възстанови първи и по-бързо от мрежовите оператори на дълги разстояния.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО