Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Италия иска от ЕС милост за суперколите

Рим се надява Брюксел да не включва в обхвата на мерките си и марки като Ferrari, Lamborghini и Pagani

Италия иска от ЕС милост за суперколите

Снимка: Giuliano Berti/Bloomberg

Новите автомобили, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели, би трябвало да оцелеят на пазара в Европа до 2035 година. Това е предложението на Европейската комисия, което все още не е одобрено и съответно не е прието от страните членки на Европейския съюз.

Някои от тези държави, сред които със сигурност е Италия, са започнали преговори с Европейската комисия, като целта е забраната да не засегне производителите на суперколи. Това каза италианският министър на екологията Роберто Чинголани в интервю за Bloomberg TV, цитиран от Automedia.bg

Още по темата

Чинголани, който е бивш неизпълнителен член на борда на директорите на Ferrari, заяви, че преговорите вече са в ход, като се обсъжда това как забраната на двигателите с вътрешно горене ще се прилага спрямо производителите на суперколи. Годишно те правят много по-малко автомобили от масовите производители. За Италия това засяга основно марките Ferrari, Lamborghini и Pagani. 

 „Тези коли се нуждаят от много специални технологии и имат нужда от специални батерии за прехода към електрификация. Важна стъпка е, че Италия получава автономия за производството на високопроизводителни батерии и затова сега започваме програма изграждане на гигафабрики в страната", обясни Чинголани. 

Искането за снизхождение идва от факта, че тези нишови производители на автомобили имат ограничена икономика за разлика от компаниите, предлагащи масови модели. Преобразуването на производствени предприятия и разработването на батерии е предизвикателство, с което големите компании тепърва се сблъскват и няма как да избегнат. 

Всъщност още през август Ferrari обяви, че няма проблем с предложената забрана за двигатели с вътрешно горене. Компанията дори нае Бенедето Виня, ветеран от технологичната индустрия, за свой нов главен изпълнителен директор, като именно той ще трябва да поведе марката към електрификация. А първият модел на ток на производителя от Маранело трябва да бъде готов през 2025 година.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

1
 
1
 
7
khao до: IQ96
преди 1 месец
Няма профилна снимка
и кво толкова му е важното на тоя факт ? ... вика му се лобизъм, Нашата се бореше за "превозвачите" тия за ДВГ ... нито са първите, нито ще са последните, но пак нищо важно няма !
1
 
4
 
6
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Тук важното е, че държавата се бори за своите фирми, които са в някаква степен емблеми за страната.Иначе, сирене фета, ракия сръбска, луканка македонска и чушкопек.
1
 
1
 
5
преди 1 месец
lamborghini , първите хибриди от стандартното им производство до края на '24 , а до края на '30 всичко ще им бъде електрифицирано ... квото беше с ДВД деше дотук ... те ако не искат , drako gte --> https://***.youtube.com/watch?v=3ezn0mqta5g ... или concept_one на rimac --> https://***.youtube.com/watch?v=zkpetEjePUo ... ще ги чака некой италианците да се натуткат ... :)))
1
 
3
 
4
khao до: ing5rov
преди 1 месец
Няма профилна снимка
не лоша идея... таман ще има още по голям рез! има болиди на ток, има формула Е ако не знаеш...
5
 
3
 
3
преди 1 месец
Брюксел е милостив. Ъхъ!

Още от Европа
Великобритания похарчи 37 млрд. паунда за тестове и проследяване на коронавируса