Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Amazon и Google са намалили значително цените на колонките си по Коледа

Конкуренцията на пазара на умни асистенти и колони става все по-голяма

Amazon и Google са намалили значително цените на колонките си по Коледа

Снимка: Архив Ройтерс

Amazon и Google са намалили цените на колонките си с виртуални асистенти толкова много по време на коледния сезон, че вероятно са загубили по някой и друг долар на бройка. Всичко това само подчертава изключително различната стратегия спрямо тази на Apple, докато американският гигант се готви да пусне своята колонка HomePod, сочи анализ, цитиран от Ройтерс.

И двете фирми са свили цените на най-малките версии на колонките си Amazon Echo Dot и Google Home Mini до съответно 29 и 50 долара в САЩ по време на Коледа. Версиите в средния ценови клас са били на двойни цени спрямо тези.

Apple не успя да пусне на пазара своя HomePod за 349 долара през 2017 г., както планираше първоначално. Компанията обяви, че той ще се появи в магазините в началото на 2018 г.

Apple има за цел да генерира печалба от самото устройство, както и да насърчи продажбите на абонаментите за Apple Music по 9,99 долара, твърдят анализатори.

Гласовият асистент Siri вероятно ще се фокусира върху препоръките на нови песни.

Междувременно Amazon и Google искат да покажат на потребителите какво представляват техните дигитални асистенти Alexa и Google Assistant, залагайки на ниски цени, като се надяват да убедят хората и да започнат да печелят на по-късен етап от продажби на стоки и данни за потребителските навици на пазаруване.

Home Mini и Echo Dot не отговарят на качеството на звука на HomePod, но потребителите може да не мислят, че имат нужда от по-скъпата колонка на Apple. До средните модели на Amazon и Google са били намалени на 79 долара по време на празниците.

Още по темата

“Това е чудесна цена за потребителите и лоша за Apple”, коментира Пол Ериксон, старши анализатор в IHS Markit.

Някои потребители може да сметнат, че колонка за 30 долара е прекалено евтина и биха могли да я изхвърлят, което означава, че може да нямат бариера за купуването на устройството на Apple, когато се появи.

Amazon отказва да коментира устройствата Echo, но в прессъобщение посочи, че е продала милиони бройки Echo Dot по Коледа и това е най-продаваният ѝ продукт през този период в нейния онлайн магазин.

Google не разкрива данни за продажбите на Home Mini, но говорителката на Google Home Никол Адисън коментира, че компанията е много щастлива от коледното представяне. Google подари устройството на купувачите на новияте ѝ смартфони Pixel 2 и го предлага по 29 долара в Wal-Mart, Target и Best Buy.

Amazon доминира на развиващите се пазари на умни колонки извън Китай, а Google я следва по петите. Продажбите на устройствата все още не са достатъчно съществени, че да влияят на финансовите резултати на двете компании.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Micron планира по-малко разходи и свива производството на чипове