IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Десет са офертите за строителството на магистрала "Европа" от Сливница до София

Кандидати са осем консорциума и две самостоятелни компании

16:48 | 09.04.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Общо 8 консорциума и две самостоятелни фирми наддават за строителството на последния 16,5-километров участък от магистрала „Европа“ между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента на София, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.

„Трейс Груп Холд“ АД и „Грома Холд“ ЕООД са самостоятелно явилите се на търга компании.

Отворени са и офертите на Консорциум Страбаг СП ДЗЗД с участници: Щрабаг ЕАД и Страбаг Сп.з о.о. - клон България КЧТ; ДЗЗД ”Европа-2022”, в което влизат ГБС - Инфраструктурно строителство АД, Главболгарстрой Интернешънал АД и Обонато Билд ЕООД, както и на ДЗЗД "Строител АМ Европа", в което са Глобал Кънстръкшън АД, Левантина, Инхениериа и Конструксион СЛ/Levantina, Ingenieria y construccion, S.L.

Автомагистрали - Черно море АД и ИСА 2000 ЕООД се обединяват в ДЗЗД "Таргоман" за процедурата. Оферти са подали още ВДХ АД (ДЗЗД Хидро-вод строй, ВДХ АД и Хидрострой АД), ДЗЗД "Коридор запад-изток", в което влизат Джи Пи Груп АД и Инжстройинженеринг ЕООД; ДЗЗД „АМ Европа 2021“, в което е Ер Кънстракшънс ООД, както и Обединение „Геокарпът 2021“ ДЗЗД с участници Геострой АД, Каро трейдинг ООД и Пътстрой-92 АД.

Пътната агенция обяви обществената поръчка за отсечката в края на февруари. Индикативният бюджет за строителството е малко под 270 млн. лева с включен ДДС.

Участъкът ще започва при с. Храбърско, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор, и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път при 48-ми км.

Трасето ще бъде с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт.

Предвижда се по участъка да има два пътни възела. Бъдещият п.в. „Костинброд“ ще свързва АМ „Европа“ с второкласния път II-81 София-Костинброд и с. Волуяк, а п.в. „Мрамор“ ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. „Храбърско“, където автомагистралното трасе пресича първокласния път I-8 Сливница - София, както и при пресичането с общинския път SFО1400 в посока Костинброд.

Проектът се финансира по оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. и за да не се изгуби финансирането, трябва да стане готов тази година, или да се фазира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още