Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

И през януари хотелиерите привличат клиенти с по-ниски цени

В първия месец на годината 65% от мениджърите са прибегнали към намаление на цената на пакет услуги, а 47% - на нощувката

И през януари хотелиерите привличат клиенти с по-ниски цени

Снимка: Michael Ciaglo /Bloomberg

Притиснати от ограничителните мерки и оскъдните пътувания, хотелиерите у нас са продължили с политиката по намаление на цените, за да привличат клиенти през първия месец на годината. Това става ясно от данните от анкетно проучване на Националния статистически институт, направено сред управителите на местата за настаняване с цел проследяване развитието на техния бизнес по време на епидемичната обстановка в страната.

През януари 51% от анкетираните са предложили на своите клиенти алтернативен период за използване на направените резервации, 65% са имали намерение да намалят цената на пакет услуги, а 47% - на нощувката.

Хотелиерите в България възприеха този метод още от пролетта на миналата година с началното разпространение на коронавируса. Тежките ограничения за пътувания заради коронавирусната пандемия очаквано доведоха до силно намаление на туристическите пътувания на българите. А обичайната динамика при резервациите за ски сезона беше зачеркната от строгите мерки и блокади. По последни данни пътуванията на българите към края на миналата година са с над 60 на сто спрямо година по-рано. 

Другите мерки, с които мениджърите на хотели опитаха да спасят бизнеса си, са по отношение на наетия персонал. Близо 25% от тях са предприели като мярка „неплатен отпуск“, следвана от „платен отпуск“ – 17 на сто, и „освобождаване/съкращаване“ - 13%. От „преминаване на непълно работно време“ са се възползвали около 10% от мениджърите.

Близо 8 на сто от тях са предприели мярката „намаляване на възнагражденията на персонала“, а 5% - „дистанционна форма на работа“.

Същевременно около 32 на сто от местата за настаняване са се възползвали от правителствените мерки за подпомагане на работодателите.

Намаление в приходите от дейността си през януари спрямо предходния месец са отчели 49% от анкетираните управители, докато при 37,9%  няма промяна.

През следващия един месец 49% от мениджърите прогнозират, че ще могат да обслужат „до 50%“ от разходите за дейността със собствени средства, 27% няма да могат да се справят сами, а 22% от анкетираните посочват, че ще успеят „до 100%“.

По отношение на бъдещата си активност в краткосрочен план около 44% от ръководителите смятат да продължат с настоящата си дейност макар и с намален обем, 37% от тях смятат да продължат да работят, 15% предвиждат временно да преустановят дейността си, а 2,6% прогнозират да я прекратят.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Пламен Николов е кандидатът за премиер на "Има такъв народ"