Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

КЗК започва секторен анализ на медиите в България

Ще бъде анализирана дейността на всички видове медии

КЗК започва секторен анализ на медиите в България

Снимка: Pixabay

В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е постъпило искане от министъра на икономиката, министъра на финансите и министъра на културата за образуване на производство за извършване на секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в страната.

Комисията се самосезира и ще направи проучване в рамките на правомощията си с оглед поставените от сигналоподателите въпроси, съобщава се на сайта на антимонополния орган. 

Още по темата

Комисията ще изследва характеристиката и структурата на общия медиен пазар в страната, като за целта ще бъде анализирана дейността на всички видове медии (респективно на доставчиците на медийни услуги) включително: печатни медии – вестници, списания и други периодични издания, медиите, разпространявани, чрез електронни съобщителни мрежи, като обществените или търговски електронни медии, лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги, както и онлайн новинарските услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания.

Анализът ще проучи съществуват ли данни или предпоставки за предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията на общия медиен пазар и на негови подпазари в страната.

Обект на проучването ще е има ли пречки за навлизането на нови участници на общия медиен пазар в страната, каква е степента на пазарна концентрация в сектора и каква е динамиката на развитие в него.

Комисията ще изиска актуална информация от компетентните държавни органи, браншови организации и участници на съответните пазари.

Припомняме, че в края на февруари с решение на Министерски съвет се създаде работна група за законодателни промени относно собствеността и финансирането на медиите в България и тяхното разпространение. Работната група трябва да предложи ясен механизъм за разкриване на крайния собственик на доставчика на съответната медийна услуга и източниците му на финансиране.

Очаква се и предложение за законово допустим начин за сезиране на Комисията за защита на конкуренцията от държавен орган и да регламентира задължение на КЗК за периодично изготвяне на секторни анализи на медийния пазар в страната, обхващащи всички медии.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
95% са генератори на фейк нюз или поръчкови такива. Сякаш не знаят, че им трябва комисия и проучване. И сякаш не знаят, че за всеки вид медии има олигопол в добрия случай. Бананова държава.

Още от Икономика и политика
Лек спад на цените на хранителните стоки на едро