Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Над 34% ръст на приходите от туризъм за последните три години

София има всички предпоставки да се превърне в желана дестинация за конгресен и фестивален туризъм, казаха от Галакси Инвестмънт Груп

Над 34% ръст на приходите от туризъм за последните три години

Снимка: Галакси Инвестмънт Груп

Ръстът на приходите от международен туризъм за последните три години е 34%. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ), която се провежда под мотото „2019 г. – година на вътрешния туризъм, инвестициите и иновациите“ в столичния хотел Hilton. Според Ангелкова само за миналата година приходите от туризъм в страната ни са 8,4 млрд. лв, което е с 6% повече, в сравнение с предходната година.

„Освен зимния и летния туризъм, страната ни полага огромни усилия за развитието на конгресния туризъм, както в София, така и в курортите“, каза Ангелкова.

„За периода 2008-2018 г. броят на нощувките в София се е увеличил с 36%, а чуждите туристи, които са посетили столицата са с 82 на сто повече“, подчерта кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. По думите ѝ от изключителна важност за града е модернизирането на хотелите и стъпването на нови хотелски брандове.

„Като град с подходяща инфраструктура и материална база на добро европейско ниво, София има всички предпоставки да се превърне в желана дестинация за конгресен и фестивален туризъм, каза управителят на Галакси Инвестмънт Груп Константин Бояджиев. По думите му наличието на престижни четири- и петзвездни хотели, които осигуряват отлични възможности за провеждането на събития от всякакъв формат, допринася за утвърждаването на София като предпочитана дестинация.

„Нашата компания има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни брандове, част от които са хотелите InterContinental Sofia и Hilton Sofia, които са предпочитани от огромен брой чуждестранни гости на града, дипломати и представители на високопоставени делегации от цял свят“, каза Бояджиев. Според него международни вериги от такъв ранг оказват положително влияние върху имиджа на София като туристически бранд, тъй като те са неговата реклама.

„Изключително важно за имиджа на страната е присъствието на международни световни вериги като InterContinental Sofia и Hilton Sofia, допълни министърът на туризма Николина Ангелкова. Според нея присъствието на подобен тип висок клас хотели е от особено значение за туризма.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Икономика и политика

Последни новини

Коментари ()


Още от Икономика и политика
Престъпна група за продажба на тютюн е ощетила държавата с 3 млн. лева