Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Х. Индже: Алкомет ще започне да произвежда части за автомобили през 2021-2022 г.

Алуминият е подходящ метал за посрещането на новите предизвикателства на автомобилната индустрия, коментира членът на УС на дружеството

Х. Индже: Алкомет ще започне да произвежда части за автомобили през 2021-2022 г.

Хюсеин Индже. Снимка: Алкомет

Как кризата, причинена от коронавируса, се усеща от Алкомет – най-големият производител на алуминиеви валцови и пресови продукти в България, базиран в Шумен, разговаряме с Хюсеин Умут Индже, член на управителния съвет на компанията. Производителят разчита най-много на продажби за износ, като водещи пазари са Германия, Полша, Италия, Испания.

Как кризата с коронавируса се отразява на дейността на предприятието от гледна точка на производство и продажби?

Всички икономики са засегнати от коронавируса, такива са американската, европейската и отделните икономики на различни страни. Очакват се загубите да бъдат изразени в изключително големи стойности. Глобалните пазари ще останат нестабилни, поне докато пандемията не бъде овладяна.  

Най-големият пазар на Алкомет е европейският, неразумно е да твърдим, че няма да бъдем повлияни. В самото начало на кризата не усетихме промяна на пазарите, на които оперираме, но през изминалия месец това се промени. Продуктите на компанията – валцови и пресови, намират приложение в широк спектър от различните сектори, като строителство и архитектура, автомобилостроене, производство на опаковки, транспорт. При определни сектори кризата се усети по-интензивно, при други – не толкова.

По отношение на производството не сме спирали инвестиционните си проекти. Работим непрекъснато по плануваните инвестиции, които през следващите месеци ще удвоят производствения капацитет на предприятието. Едно негативно въздействие от кризата усетихме и тук. Предстоеше ни пускане в експлоатация на валцов стан, но поради кризата експертите трябваше да се върнат в своите страни, в резултат на което бяхме принудени да спрем за три месеца и плануваното увеличение на производството се забави. Едва през втората половина на юни експертите се завърнаха в България и към момента работим върху последните детайли. Очакваме новата ни инвестиция да заработи към края на лятото и се надяваме ненормалните условия, причинени от вируса, да не провалят нашите планове. 

Какви са очакванията Ви за цялата 2020 г. предвид песимистичните прогнози не само за българската икономика, но и за световната и цялостния срив на търсенето?

Както вече споменах, не е възможно да останем недокоснати от последиците на кризата. Целите, които си поставихме за 2020 г., най-вероятно няма да се сбъднат. Въпреки това очакваме нашите резултати за производство и продажбите да бъдат по-високи от предходната година. Производствените ни показатели за първите 6 месеца също подкрепят това очакване.  Сигурно е, че ще се сблъскаме с едно сериозно свиване на пазарите на световно ниво и коронавирусът ще има трайно влияние върху световната икономика.

Как кризата с коронавируса променя плановете Ви за модернизация и нови инвестиции?

Опитваме се да се адаптираме към новата нормалност . За да запазим позицията си на устойчива и гъвкава компания, ни престояха инвестиции, които задължително трябваше да направим. Не сме ги отлагали във времето, дори мога да потвърдя, че подписахме някои от тях точно в тези трудни дни.

От друга страна, преустановихме инвестиционните прокети, които не засягат пряко модернизацията на производството или подобряване на качеството и които не са приоритет за компанията. Въз основа на това как ще протече новоразвилата се ситуация ще преценим кога да стартираме отново преустановените инвестиционни проекти.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Д-р Бранимир Кирилов: Качеството на услугата носи доверие и устойчив бизнес