Бихте ли казали какви по-конкретно са тези проекти?
Преустановените инвестици, които определяме като неприоритетни, са тези, които не засягат пряко производственото оборудване и качеството на продуктите ни, а са свързани с обновяване на производствените сгради. Проекти, които не са належащи и позволяват да бъдат отлагани във времето. Ще проследим как ще се развие кризата и до каква степен ще бъдем засегнати, в последствие ще преценим как да продължим с тях.
Какви проекти за инвестиции и модернизация изпълняваше Алкомет преди кризата и как се развиват в тези условия?
Фирмата непрекъснато инвестира в нови технологии и усъвършенстване на вече съществуващите мощности, за да посрещне високите изисквания на клиентите си и за да разшири пазарните си позиции. Във валцовото производство през втората половина на годината се предвижда пускането в експлоатация на ново поколение студено валцов стан с максимална ширина на лентата 2200мм и съоръжения за допълнителна обработка. С тази инвестиция компанията ще удвои своя капацитет за валцови продукти до 100 000Т годишно. Вече споменах трудностите, които бяха породени от кризата и закъсненията в сроковете за пускане в експлоатация. Надяваме се всичко да приключи успешно и до края на годината да заработи.
От друга страна, имаме и нови инвестиционни планове, които вече са започнати. Навлизаме по-сериозно в автомобилния сектор. Намеренията ни са през 2021-2022 г. да реализираме и въведем в експлоатация проект, благодарение на който ще произвеждаме части за автомобили за водещи автомобилни компании в света. С реализацията на този проект дружеството ще може да произвежда и изнася продукция с по-висока придадена стойност. Строежът на новия производствен цех вече е започнат и плануваме от началото на следващата година да стартираме масовото произвдство.
Алуминият е металът на бъдещето. Превъзходните му свойства по отношение на гъвкавостта, лекото тегло, здравината и безкрайната рециклируемост го правят идеалният материал за почти всяко предизвикателство. Ние ще продължим да инвестираме и да се развиваме, защото вярваме, че алуминиевите продукти са продуктите на бъдещето.
Доколко е притеснително за компанията, че автомобилният сектор е един от най-засегнатите от кризата, както и трансформацията му в посока електрификация? Имате ли договор с производител или предстои да търсите пазар за частите?
Вярно е, че автомобилният сектор е един от най-засегнатите. По отношение на производство на продукти за автомобилния сектор нашите планове са да започнем по-мащабното производство през 2022 г., като се надяваме дотогава кризата да е приключила. Ще стартираме през 2021 г., като през 2022 г. и годините след това предвиждаме дългосрочни и високооборотни проекти. Вече имаме сключени договори с известна немска компания, продължителността на които е 10 години.
Европейският съюз инициира редица програми и проекти, насочени към постигане на екологични цели, енергийна ефективност, намаляване на вредните емисии. Транспортът е отговорен в голяма степен за емисиите на СО2. Електромобилите генерират в пъти по-малко вредни емисии (СО2) от еквивалентите им бензинови и дизелови модели. Темата набира популярност и трансформацията ще бъде мащабна. В близкото бъдеще производството на електромобили ще се увеличи, а за целта ще бъдат нужни алуминиеви продукти. Рециклируем, силен и лек, алуминият е материал, който е уникален за посрещане на нуждите на новите предизвикателства.
Аз лично съм убеден, че новата ни инвестиция ще има положителен принос за компанията и определям случващото се по-скоро като възможност, отколкото риск.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден