Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Мениджмънт и лидерство

Как Slack посрещна Teams на конкурента си Microsoft

Стартъпът публикува отворено писмо на задната корица на New York Times

Как Slack посрещна Teams на конкурента си Microsoft

Посланието на Slack. Снимка: twitter.com/stewart

През далечната 1981 г., когато IBM пуска своя първи персонален компютър на пазара, Apple пусна пълноцветна огромна реклама на цяла страница в Wall Street Journal, язвително приветствайки своя нов конкурент на пазара на персонални компютри.

Сега, 35 години по-късно цяла страница във водещ американски всекидневник се заема от отворено писмо. Slack, бързо развиващ се стартъп в сферата на мобилните съобщения, плати за реклама на цялата задна корица на New York Times, за да посрещне най-новия си конкурент, Microsoft, в света на корпоративните чат услуги.

Писмото се появи в седмицата, в която Microsoft пусна Teams, така нареченият „убиец на Slack“. 

Още по темата

Растежът на броя на потребителите на Slack се забави през последните месеци, а освен това компанията е изправена и пред нова конкуренция от страна на Workplace на Facebook.

По ирония на съдбата отвореното писмо на  Slack – компания, която се гордее с бързата си и кратка комуникация, е много по-многословно, отколкото писмото на Apple навремето, отбелязва Quartz.

Но двете писма са много сходни, a посланието на Slack е ясно позоваване на предшественикa. И двете писма установяват с агресивен тон, че авторите им са първите компании на тези пазари. В действителност може да се твърди, че Apple и Slack са създали тези пазари от нулата.

И двете писма не толкова фино предполагат, че новите конкуренти подценяват бъдещите предизвикателства. И двете също така подчертават, че новодошлите вероятно са доста закъснели (Apple: „компютърната революция започва преди 35 години", Slack: „Осъзнахме преди няколко години, че стойността на преминаването към Slack е толкова очевидна").

Какво може да вещае този обмен на отворени писма за бъдещето на корпоративните съобщения? Ако не друго, то може да е добър знак за Microsoft. Две години след писмо на Apple IBM изпревари калифорнийската компания по продажби на компютри. Rdio, стартъп, който предлагаше интернет радио, изготви подобно отворено писмо до Apple при пускането на пазара на Apple Music. Rdio бе принуден да закрие услугата си няколко месеца по-късно.

Цялото послание на Slack може да прочетете в корпоративния блог на компанията.   

 
 
По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Мениджмънт и лидерство

Последни новини

Коментари (2)

3
 
0
 
2
преди 1 година
Няма профилна снимка
Тиймс е отлично изпълнена, че и съвместима със Скайп фор Бизнес. Не виждам шансове за конкуренцията :)
4
 
3
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
колко много имаме да учим по отношение на маркетинга... Мноооого!

Още от