Производството на японските автомобилни компании е претърпяло сериозни поражения заради последиците от най-силното земетресение в историята на Япония, разлюляло страната през март, пише BBC.
Най-осезателно е била засегната дейността на най-големия автомобилопроизводител в света – Toyota Motors. Производството й в Япония се е сринало с 63% на годишна база през миналия месец и продължава да пада.
Причината за това се крие в недостига на части, чието производството бе прекъснато заради земетресението и цунамито в североизточните части на Япония на 11 март.
Въпреки че Toyota постепенно възстановява дейността си в Япония, автомобилните й заводи в страната работят все още на много по-ниски обороти.
Освен това компанията обяви допълнителни съкращения в производствената си дейност, изнесена в други азиатски страни.
От съобщението става ясно, че заводите й в осем азиатски държави, включително в Тайланд и Индия, ще работят при намален капацитет от 50% от 25 април до 4 юни при тридневна работна седмица.
По-рано през този месец Toyota съобщи, че заводите й в Китай ще оперират при 30%-50% от своя капацитет до 3 юни.
Ръководството на компанията очаква производството да се върне към нормалните си нива най-рано към края на тази година, като е възможно срокът, в който ще важат съкращенията в дейността, да бъде удължен.
Като цяло в рамките на март производството на Toyota в световен мащаб е паднало с 30% на годишна база до 542 465 превозни средства. Междувременно друг японски автомобилопроизводител – Nissan Motors, съобщи, че производството в японските му заводи е паднало с 52% през март в сравнение със същия месец на 2010 г.
За Honda броят на произведените автомобили е паднал също с 63 на сто.
Акциите на Toyota се понижиха с 0,6% до 3 275 йени в днешната сесия на борсата в Токио. Те са поевтинели с 10% от 10 март, докато тези на Nissan за загубили 7%. Акциите на третата по големина японска автомобилна компания Honda са паднали с 8,7 на сто за същия период.
Земетресението и цунамито в Япония през миналия месец нанесоха поражения върху мрежата за доставки в страната. Това доведе до недостиг на части, който засегна производствените компании, и най-вече автомобилните производители.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа